«صعود»؛ رویدادی برای کادرسازی در دل مسجد

دبیرخانه رویداد فرهنگی هنری «صعود» مستقر در ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد مازندران تلاش دارد با استفاده از ظرفیت‌های بومی و ساماندهی سرمایه‌های محلی و همچنین استعدادهای نوجوانان محله علاوه بر تربیت و کادرسازی نیروی انسانی زمینه ساز پیشرفت فرهنگی هنری محلات باشد.

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ یکی از آثار ماندگار دولت مردمی شهید رئیسی در کنار فعالیت‌های ویژه در عرصه های اقتصادی، عمرانی و دیگر عرصه‌ها، قرارگاه شهید آوینی است که با نگاه و رویکرد پشتیبانی از فعالیت‌ حلقه‌های میانی و گروه های خودجوش مردمی در بخش‌های فرهنگی هنری انقلاب اسلامی تعریف شد.

این قرارگاه ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان های کشور طرح هایی را برنامه ریزی و اجرایی می نماید که  به اذعان وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در نتیجه فعالیت این قرارگاه به همه شهرستان‌ها و استان‌ها به صورت مجزا بودجه تخصیص داده شد که این میزان ده برابر رشد کرد و رضایتمندی وسیعی را ایجاد کرد.

استان مازندران نیز از این قائده مستثنی نبوده و رویداد فرهنگی هنری «صعود» یکی از طرح های معرفی شده از این خطه شمال کشور به قرارگاه شهید آوینی می باشد و اکنون این طرح با دبیری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران در دو سطح عمومی و تخصصی به صورت محله و مسجد محور درحال اجرایی است و بازه زمانی یکساله برای تربیت نیروی انسانی در رشته های قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، کارآفرینی، سرود، سواد رسانه ای، بی نهایت شو(اردو)، تئاتر، موبایل گرافی، داستان نویسی، طراحی پوستر، تدوین و خبرنگاری مقرر شده است.

کادرسازی فرهنگی هنری برمحور مسجد و محله خروجی رویداد «صعود»

رویداد مسجد محور «صعود» به دنبال تربیت نیروی انسانی است

حجت الاسلام محمدترابیان- مدیرستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در گفتگو با خبرنگار شبستان ضمن تشریح روند برگزاری این رویداد ذیل قرارگاه شهید آوینی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی اظهار کرد: نوجوانان و جوانان در رده سنی ۱۳-۲۰سال، خانواده نوجوانان ثبت نام شده و اهالی مسجد محله جامعه هدف رویداد فرهنگی هنری «صعود» هستند.

وی با بیان اینکه این رویداد تربیت محور بوده و مطابق فراخوان و دستورالعمل اجرایی بین ۳۰۰کانون فرهنگی هنری مساجد استان اجرایی خواهد شد، افزود: این رویداد در دو بخش عمومی و تخصصی درحال برگزاری است.

حجت الاسلام ترابیان با بیان اینکه قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، کارآفرینی، سرود، سواد رسانه ای، بی نهایت شو(اردو)، تئاتر، موبایل گرافی، داستان نویسی، طراحی پوستر، تدوین و خبرنگاری رشته های این رویداد است، یادآورشد: روند نام نویسی شرکت کنندگان در این رویداد از طریق سایت رویداد به آدرس الکترونیکی https://soudmaz.ir/ انجام شد.

وی با بیان اینکه تمامی رشته ها طی ۶ مرحله شامل: استعدایابی، آموزش، هدایت، تولید، رقابت و عرصه اجرا برای مردم که فرآیندی جامع و کامل است درحال برگزاری است، خاطرنشان شد: شرکت کنندگان در این رویداد، پس از ثبت نام علاوه بر شرکت در کلاس ها می توانند به صورت داوطلبانه و جهادی در اجرای برنامه های مسجدی همکاری دارند.

حجت الاسلام ترابیان از اعطای گواهیانه به شرکت کنندگان در دوره های این رویداد خبر داد و افزود: این رویداد در بازه زمانی یکساله اجرایی شده و در نهایت با برگزاری جشنواره ای برترین های کلاس های برگزار شده در مساجد استان شناسایی و معرفی می شوند.

وی اذعان کرد: این رویداد با استفاده از ظرفیت های بومی و با ساماندهی سرمایه های محله و همچنین استعدادهای نوجوانان محله علاوه بر تربیت و کادرسازی نیروی انسانی به دنبال فراهم شدن زمینه پیشرفت فرهنگی هنری محلات است.

کادرسازی فرهنگی هنری برمحور مسجد و محله خروجی رویداد «صعود»

مشارکت ۸۷ کانون فرهنگی هنری با دبیرخانه رویداد «صعود»

علیرضا مومنی خنکدار-دبیر اجرایی رویداد فرهنگی هنری «صعود» در گفتگو با خبرنگار شبستان به اقبال عمومی بچه های مساجد استان مازندران برای حضور در کلاس ها و اردوهای این رویداد مسجد محور اشاره و اظهار کرد: کلاس های تخصصی این رویداد تا ۱۸ مرداد ماه جاری با حضور ۱۴۴ نفر از مساجد مختلف شش شهرستان به میزبانی کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی(عج) مجتمع مسکونی سردار سلیمانی نکا، کانون فرهنگی هنری شهدای فقیه محله جویبار، مسجد موسی بن جعفر(ع) خیابان فلسطین ساری، کانون فرهنگی هنری کمیل و شهید سلیمانی قائم شهر، کانون فرهنگی هنری خانه خورشید مسجد محدثین بابل و مسجد جامع چالوس برگزار شد.

وی با بیان اینکه کانون های فوق الذکر کلاس های موبایل گرافی، فتوشاپ، تدوین و طراحی پوستر را برای جامعه هدف برگزار کردند، افزود: شرکت کنندگان ۱۰ جلسه ۲ ساعته در این رشته های تخصصی آموزش دیدند.

کادرسازی فرهنگی هنری برمحور مسجد و محله خروجی رویداد «صعود»

کادرسازی فرهنگی هنری برمحور مسجد و محله خروجی رویداد «صعود»

مومنی بااشاره به اینکه هزار و ۲۵۲ کلاس عمومی باحضور ۷۵۰ نفر در رشته های کتابخوانی، مهارت‌های زندگی، کارآفرینی، سواد رسانه‌ای و مسجد پایگاه قرآنی در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ذیل رویداد «صعود» برگزار شد، گفت: این کلاس ها با مشارکت ۸۷ کانون فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد.

کادرسازی فرهنگی هنری برمحور مسجد و محله خروجی رویداد «صعود»

کادرسازی فرهنگی هنری برمحور مسجد و محله خروجی رویداد «صعود»

وی در ادامه سخنانش به بخش بی نهایت شو(اردو) رویداد فرهنگی هنری «صعود» اشاره کرد و یادآورشد: تاکنون ۲ اردوی متمرکز شامل اردوی فرهنگی، آموزشی و ورزشی ویژه شهرستان های جویبار، سیمرغ، سوادکوه، سوادکوه شمالی و قائم شهر با حضور ۱۶۷ شرکت کننده در اردوگاه شهدای خرماکلا خطیرکوه سوادکوه  و اردویی با حضور ۲۰۰ شرکت کننده از شهرستان های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود و ساری در اردوگاه آیت الله خامنه ای فرح آباد ساری برگزار شد.

کادرسازی فرهنگی هنری برمحور مسجد و محله خروجی رویداد «صعود»

کادرسازی فرهنگی هنری برمحور مسجد و محله خروجی رویداد «صعود»

کادرسازی فرهنگی هنری برمحور مسجد و محله خروجی رویداد «صعود»

تداوم اردوهای آموزشی ورزشی «صعود» در شهریور ماه

مومنی به تداوم اجرای اردوهای آموزشی و ورزشی «صعود» در بازه زمانی ۱۵-۳۰ شهریور ماه سال جاری به میزبانی اردوگاه شهید رجایی فریدونکنار اشاره کرد و افزود: این اردوها به  صورت ۲ روزه مرحله اول ویژه بچه های مساجد بابل و محمودآباد، مرحله دوم ویژه شهرستان های فریدونکنار، آمل و بابلسر و مرحله سوم ویژه شهرستان های غرب مازندران برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین اردویی با حضور مربیان گروه های سرود و کانون های تخصصی خواهر ذیل رویداد «صعود» برگزار می شود.

مومنی از برگزاری همایش آموزشی تشویقی ویژه مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال با دبیرخانه رویداد «صعود» با حضور یکی از اساتید برجسته کشور در حوزه فرهنگ و مسجد در ۱۹ مهرماه همزمان با سالروز تاریخی انتشار بیانات رهبرمعظم انقلاب پیرامون کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد.

کانون های مشارکت کننده دررویداد «صعود» حمایت می شوند

وی در بخشی از سخنانش به حمایت مادی و معنوی از فعالین رویداد «صعود» اشاره کرد و افزود: کانون های فعال در رویداد «صعود» در ایام تابستان همزمان با کلاس های اوقات فراغت از تخفیف ویژه برای تهیه بلیط استخر ویژه بچه های مساجد برخوردار می شوند.

مومنی اضافه کرد: همچنین کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برخوردار از فضای مناسب جهت ایجاد کتابخانه مساجد چنانچه با رویداد «صعود» همکاری داشته باشند از تجهیزات و کتاب بهره مند می شوند.

وی از حمایت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برای پیوستن به طرح مسجد پایگاه قرآنی خبر داد و گفت: این کانون های برای برگزاری دوره های آموزش روخوانی و روانخوانی و برپایی محافل انس با قرآن کریم حمایت خواهند شد.

کد خبر 1776921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha