اربعین متفاوتِ زائراولی‌ها در کانون مسجدی «بشارت»

«نوجوان زائر اولی اربعین» اقدامی زیبا از سوی کانون فرهنگی هنری بشارت است که با هدف حضور بچه‌های مسجد به ویژه کسانی که برای اولین بار حضور در پیاده‌روی اربعین را تجربه می‌کنند، اجرا می‌شود.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان| این روزها اهالی مسجد در تکاپو هستند؛ در تکاپوی پیوستن به صف چند میلیونی زائران اربعین حسینی؛ زیارتی که آن را نشانه ای از ایمان دانسته اند.

کوچک و بزرگ کوله خود را بسته و با چهره ای آرام و مصمم برای زیارت مولاشان حسین بن علی(ع)، مسیر نجف تا کربلا را عمود به عمود می پیمایند تا نام خود را در دفتر زائران امامشان ثبت و ضبط کنند.

بچه مسجدی ها هم بار سفر را بسته اند و دسته دسته و در قالب کاروان های حسینی راهی مشایه می شوند؛ جایی که همه تنها یک هدف دارند آن هم زیارت حسین(ع) است.

می گویند اگر حسین(ع) بطلبد حتماً زائرش خواهی شد و افسوس از ما که مانده ایم و منتظر نیم نگاهی از سوی مولا هستیم تا شاید ما را هم پذیرا باشد.

همه با هم در مسیر پیاده روی اربعین

مسجدی ها در تلاشند زیارت بارگاه مطهر سیدالشهدا(ع)، نصیب همه شود؛ تا دیگر در جمع خود کسی نباشد که آرزوی زیارت حرم مولا حسین(ع) بر دلش مانده باشد.

همه دست به دست هم داده و زمینه را مهیای حضور پرشور دوستداران حسین(ع) در این همایش بزرگ جهانی می کنند.

بچه مسجدی های کانون فرهنگی هنری «بشارت» شهرستان قیروکارزین هم امسال با یکدیگر قرار گذاشته اند که همه با هم در مسیر پیاده روی اربعین حسینی گام بردارند.

«نوجوان زائر اولی اربعین» ایده یک کانون مسجدی برای حضور بچه مسجدی‌ها در پیاده‌روی اربعین

آنها که چند ماهی می شود برنامه حضور دسته جمعی بچه های مسجد در پیاره روی اربعین را برنامه ریزی می کنند سعی بر آن داشتند تا در حد و توان خود موانع را بر سر دوستانشان بر دارند تا همه در کنار هم در حماسه اربعین حضور پیدا کنند.

مدیر این کانون فرهنگی هنری می گوید: سعی داشتیم کسی نباشد که در دلش زیارت اربعین حسینی و قبور مطهر امام حسین(ع) باشد بنابراین تصمیم گرفتیم زمینه را برای حضور بچه های مسجد مهیا کنیم.

با هدف حضور بچه هایی که تا کنون موفق به حضور در پیاده روی اربعین نشده اند، طرح «نوجوان زائر اولی اربعین» را به کمک خیران و اهالی نیکوکار مسجد رقم زدیم.

نوجوان زائر اولی اربعین

طرح «نوجوان زائر اولی اربعین» اقدامی زیبا از سوی این کانون فرهنگی هنری است؛ اقدامی که با هدف حضور بچه های مسجد به ویژه کسانی که به دلایلی تا کنون موفق به حضور در این برنامه نشده اند به اجرا در آمده است.

به گفته بهنام اسدی، با هدف حضور بچه هایی که تا کنون موفق به حضور در پیاده روی اربعین نشده اند، طرح «نوجوان زائر اولی اربعین» را به کمک خیران و اهالی نیکوکار مسجد رقم زدیم.

این اقدام بچه مسجدی ها البته با استقبال خیران نیکوکار مواجه می شود و زمینه حضور ۳۰ نفر از بچه ها و اهالی مسجد را برای شرکت در پیاده روی اربعین مهیا می کند.

آنگونه که مدیر کانون فرهنگی هنری بشارت می گوید موفق شدیم با جمع آوری حدود ۷۰ میلیون تومان، به عنوان کمک هزینه سفر به زیارت اربعین حسینی، زمینه حضور بچه مسجدی هایی که تا کنون موفق به شرکت در این مراسم نشده اند را مهیا کنیم.

«نوجوان زائر اولی اربعین» ایده یک کانون مسجدی برای حضور بچه مسجدی‌ها در پیاده‌روی اربعین

وی عنوان می کند: با توفیقی که خداوند نصیب ما کرد، ۳۰ نفر از بچه های مسجد مهیای سفر اربعین شدند و البته اکنون در مسیر پیاده روی اربعین حضور پیدا کرده اند.

وام اربعین

بچه مسجدی های این کانون فرهنگی هنری علاوه بر تلاش برای حضور نوجوانان زائر اولی در مراسم اربعین، برای کسانی که دوست دارند در این مسیر حضور داشته باشند اما مشکل مالی این امکان را از آنها سلب کرده است، چاره اندیشی کردند.

علاوه بر طرح نوجوان زائر اولی اربعین، تصمیم گرفتیم برای سایر افرادی که تمایل به شرکت در این مراسم دارند اما مشکل مالی مانع حضور آنان شده، اقدام کنیم.

اسدی می گوید: علاوه بر طرح نوجوان زائر اولی اربعین، تصمیم گرفتیم برای سایر افرادی که تمایل به شرکت در این مراسم دارند اما مشکل مالی مانع حضور آنان شده، اقدام کنیم.

وی ادامه می دهد: برای این منظور و به کمک خیران نیکوکار، موفق شدیم با جمع آوری مبلغ ۶۰ میلیون تومان آن را در قالب وام کمک هزینه سفر اربعین، به اهالی مسجد تقدیم کنیم.

تلاش بچه های مسجد جامع شهید مطهری شهرستان قیروکارزین برای حضورشان در حماسه اربعین حسینی، نشان از روحیه ایثار، یکدلی، همدلی آنان دارد؛ امری که می تواند به عنوان یک الگو به دیگر کانون ها و البته سایر افراد جامعه منتقل شود.

کد خبر 1777016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha