بچه مسجدهای نسیم صبا لردگان حسین (ع) را می‌خوانند

دوباره اربعین و دوباره سرودهای زیبای بچه مسجدهای کانون فرهنگی هنری نسیم صبا شهرستان از استان چهارمحال و بختیاری در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی اجرا می‌شود.

خبرگزاری شبستان - چهارمحال‌وبختیاری: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال‌وبختیاری هرساله با فرارسیدن ماه محرم و صفر از کوچک و بزرگ به عشق حسین به‌صورت خودجوش وارد میدان می‌شوند، حال و هوای مسجد، محله و خیابان‌ها را سیاه‌پوش می‌کنند و فعالیت‌های متنوعی را در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی برگزار می‌کنند.
 

حضور فرزندان مسجد در کف میدان و آن هم به‌عنوان نقش اصلی برگزارکننده نقش بسیار ارزشمندی در ترویج فرهنگ عاشورایی و تبیین ارزش‌های دینی بین مردم دارد، این حضور و فعالیت موجب جذب سایر نوجوانان به مسجد نیز می‌شود.

مسجد به‌عنوان یک پایگاه والا و به‌عنوان یک سنگر از دین، آرمان‌ها و ارزش‌های معنوی و الهی دفاع می‌کند پس لازم است نوجوانان و جوانان از همان کودکی در مسجد حضور داشته باشند و مسجدی بزرگ شوند.

بچه مسجدهای نسیم صبا لردگان حسین (ع) را می‌خوانند

حضور نسل جوان از دوران کودکی در مسجد دشمنان را آزار می‌دهند چرا حضور نوجوانان و جوانان در مسجد مانع تحقق توطئه‌ها و دسیسه‌های شوم دشمنان اسلام و انقلاب می‌شود لذا از هر نقشه‌ای برای کم‌رنگ کردن حضور جوانان در مسجد استفاده می‌کنند.

حضور نوجوانان و جوانان در مساجد و برگزاری برنامه‌های اجرای سرودهای پاتوقی با موضوعات مختلف، به‌ویژه  اجرای برنامه‌های ماه محرم و صفر موجب رونق مساجد شده است که باید از این اتفاق مهم در راستای جذب بیش‌ازپیش نوجوانان به مسجد به‌خوبی بهره برد.

کانون فرهنگی هنری «نسیم صبا» از مسجد حضرت ابوالفضل (ع) لردگان با مدیریت مهدی نظری، یکی از کانون‌های فعال و مطرح کشوری در بحث تولید سرود است که در طول سال اقدام به تولید سرود در موضوعات مختلف می‌کند.

اعضای گروه سرود «نسیم صبا» برای سومین سال است که با حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اقدام به اجرای سرود با موضوع محرم و شهادت امام حسین (ع) و... می‌کنند که امسال نیز با حضور در این رویداد بزرگ مذهبی به اجرای برنامه می‌پردازند.

بچه مسجدهای نسیم صبا لردگان حسین (ع) را می‌خوانند

از جمله سرودهای که در راهپیمایی اربعین حسینی در حضور زائران حسینی اجرا می‌شود سرود تولیدی «حرم الله» به سرپرستی روح‌الله شهبازی، مرتضی حبیبی به‌عنوان آهنگساز، مجید نصری تنظیم‌کننده، مهدی نظری به‌عنوان مربی فنی، محمدمهدی سیار به‌عنوان شاعر و کار تدوین را نیز سید محمدعلی واثق بر عهده دارد.

مهدی نظری درباره اجرای سرودهای حسینی در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: فعالیت گروه سرود نسیم صبا  در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی از ۲۹ مردادماه جاری شروع  می‌شود و تا ۵ شهریور در حضور زائران حسینی و در موکب‌های مختلف به اجرای سرود از جمله سرود تولیدی «مادرم اسمتو خوند توگوشم» می‌پردازند.

مدیرگروه سرود نسیم صبا از کانون فرهنگی هنری «نسیم صبا» شهرستان لردگان استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: سرودهای «سفیر آفتاب» و «دریای آرامش»  نیز در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی و موکب‌ها بازخوانی می‌شود.

بچه مسجدهای نسیم صبا لردگان حسین (ع) را می‌خوانند

کد خبر 1777032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha