اعتراف سربازان اسرائیلی به استفاده از فلسطینی‌ها به عنوان سپر انسانی

تحقیقات روزنامه اسرائیلی«هاآرتص»، استفاده ارتش صهیونیستی از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی برای بازرسی از ساختمان‌ها و تونل‌ها در نوار غزه را ثابت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» تحقیقاتی را درباره استفاده ارتش صهیونیستی از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی هنگام بازرسی از تونل های بمب گذاری شده در نوار غزه انجام داد.

این تحقیقات شامل مصاحبه و اعترافات تعدادی زیادی از سربازان بوده است.

 یک منبع  به این روزنامه اعلام کرد: افسران ارشد ارتش اسرائیل از جمله رئیس ستاد کل ارتش، هرزی هالوی از عملکرد سربازان و استفاده آنها از فلسطینی ها به عنوان سپر انسانی آگاه بودند.

 در همین حال، یکی از سربازان اسرائیلی به این روزنامه گفت: مسئولان «ارتش» می‌دانند که این مسئله یک حادثه برای فرمانده جوان و احمق لشکر نیست که به تنهایی تصمیم بگیرد یک نفر را بگیرد و از او به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

سربازان اسرائیلی، فلسطینی ها را مجبور به پوشیدن یونیفورم نظامی اسرائیل کردند و دوربین نصب کردند، سپس آنها را در حالی که دست هایشان را با کروات گابل پلاستیکی بسته بودند، به خانه های تخریب شده از بمباران و تونل ها می فرستادند.

یک سرباز اسرائیلی گفت: یکی از فرماندهان ارتش گفته است که زندگی ما از زندگی آنها مهمتر است. این باور رایج است که بهتر است سربازان اسرائیلی زنده بمانند و این فلسطینی است که بمب منفجر می شود.

یکی دیگر از سربازان اعتراف کرد: نزدیک به پنج ماه پیش دو فلسطینی 20 و 16 ساله را پیش سربازان آوردند، به یکی از آنها گفته شد که از آنها که از ساکنان غزه هستند، به عنوان سپر انسانی استفاده کنید.

این سرباز گفت که به آنها گفته شد که  زیاد این دو فلسطینی را نزنید، زیرا ما به آنها نیاز داریم تا پایگاه‌هایی مانند ساختمان ها و تونل ها را که نظامیان باید وارد شوند، باز کنند.

در همین حال، عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی حماس، در مورد تحقیقات انجام شده توسط هاآرتص تاکید کرد: آنچه این تحقیقات فاش کرد بار دیگر تاکیدی بر ارتکاب جنایت جنگی رژیم صهیونیستی است، به همین دلیل از همه جهان خواسته می شود که آنها را محکوم کنند

الرشق از دیوان بین المللی دادگستری خواست تا این اعترافات را در پرونده جنایات جنگی که اشغالگران صهیونیستی برای آنها محاکمه می شود، درج کند. همچنین از سازمان های بین المللی و حقوق بشری خواست تا این جنایات را افشا و محکوم کنند و رهبران اشغالگر صهیونیستی را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

کد خبر 1777049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha