شکایت قضایی علیه تعطیلی مسجد امام علی(ع) در هامبورگ آلمان

پس از گذشته سه هفته از تعطیلی مسجد و مرکز اسلامی امام علی(ع) در هامبورگ آلمان، مسئولان این مرکز شکایت قضایی را علیه حکم وزارت کشور آلمان ارایه کردند.

به گزارش خبرگزاری شسبتان به نقل از الجریده، با گذشت سه هفته از تعطیلی مسجد و مرکز اسلامی هامبورگ در منطقه آلستر این شهر، مسئولان این مرکز علیه حکم وزارت کشور آلمان مبنی بر ممنوعیت و تعطیلی این مسجد و مرکز اسلامی شکایت کردند.

وکیل مرکز اسلامی هامبورگ گفت: وزارت کشور آلمان با بستن مسجد امام علی، که نام رسمی آن است، شیعیان مؤمنی را که در آنجا گرد هم می‌آیند، از یک نهاد مذهبی مهم محروم کرد و آنها را از انجام اعمال مذهبی آزادانه و بدون مزاحمت که در قانون اساسی تصریح شده است، باز می‌دارد.

وی تاکید کرد: دادگاه اداری فدرال در لایپزیگ دریافت این شکایت را تایید کرده است.

نمایندگان مرکز اسلامی هامبورگ دلایل ذکر شده در حکم ممنوعیت فعالیت این مرکز مبنی بر این‌که از سوی جمهوری اسلامی ایران هدایت می شود و اهداف ضد قانون اساسی آلمان را دنبال می‌کند و ایدئولوژی انقلاب اسلامی را در آلمان گسترش می‌دهد، «اتهامی بی‌اساس» دانستند.

در همین حال، این مرکز اعلام کرد: هدف اصلی بازگشایی مسجد امام علی(ع) به روی نمازگزاران است.

در بیانیه این مرکز آمده است: اگر قصد وزارت کشور فدرال جدی است و قرار نیست انجام مناسک مذهب شیعه تحت تأثیر ممنوعیت مسجد و مرکز اسلامی هامبورگ قرار گیرد، بنابراین نباید هیچ نگرانی در مورد ادامه استفاده از مکان عبادت برای انجام مناسک مذهبی وجود داشته باشد.

برهمین اساس، نمایندگان مرکز اسلامی هامبورگ اعلام کردند: وزارت کشور آلمان که این ممنوعیت را اعمال کردند، پیشنهادات این نهاد برای مذاکره را رد کرده است.

وزیر کشورآلمان، فعالیت این مرکز را به عنوان اینکه یک مرکز تبلیغ ایرانی مهم در ایران است، در ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۴ (سه مرداد ۱۴۰۳) ممنوع کرد.

وزارت کشور آلمان اعلام کرد: فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ و مراکز زیرمجموعه آن در شهرهای فرانکفورت، مونیخ و برلین را ممنوع کرده است.

این دومین شکایت از اقدام وزارت کشور آلمان در این زمینه است. هفته پیش نیز مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت به دادگاهی در لایپزیگ شکایت کرده بود.

کد خبر 1777068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha