«دست از سر مساجد بردارید»، شعار هزاران معترض در آلمان+ فیلم

ده‌ها هزار آلمانی تظاهراتی را علیه بسته شدن مسجد امام علی (ع) و ممنوعیت مرکز اسلامی هامبورگ در برلین برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «پرس‌تی‌وی»،‌ ده‌ها هزار آلمانی تظاهراتی را علیه بسته شدن مسجد امام علی (ع) و ممنوعیت مرکز اسلامی هامبورگ در برلین برگزار کردند.

تظاهرکنندگان خواستار احترام به آزادی مذهب شدند که در قانون اساسی آلمان درج شده است.

یکی از تظاهرکنندگان در این باره گفت: این یک مشکل بسیار بزرگ است نه تنها برای شیعیان بلکه برای همه مسلمانان و همه آلمانی‌هاست بنابراین ما باید در کنار هم بایستیم و صدای خود را در برابر این بی‌عدالتی بلند کنیم.

وی افزود: ما باید بگوییم که اقدام به تعطیلی مساجد مغایر با اصول دموکراسی و تا زمان باز شدن مسجد امام علی (ع) و مرکز اسلامی هامبورگ به اعتراض خود ادامه می‌دهیم.

تظاهرکنندگان از دولت خواستند تا اقدامات علیه مسلمانان و مساجد آنها را متوقف کند و به اصول آزادی مذهبی پایبند باشد.

«کریستین جانسون»، یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی گفت: من اینجا هستم تا از حق همه شهروندان آلمانی اعم از مسلمانان، یهودیان و مسیحیان برای داشتن آزادی مذهبی حمایت کنم.

یک آلمانی دیگر که در این تظاهرات شرکت کرده بود نیز گفت: امروز روز بسیار مهمی است و به نظر من می‌تواند آغاز یک حرکت و جنبش جدید باشد.

وی در این باره گفت: ما در اینجا حاضر شده‌ایم که بگوییم طرفدار عدالت و صلح هستیم و به هیچ عنوان خواستار اختلافات قومی و مذهبی نیستیم.

تظاهرکنندگان با فریاد زدن این شعار که «دست از مساجد بردارید» گفتند که فشارهای خود را برای باز شدن درهای مساجد از جمله مسجد امام علی (ع) ادامه خواهند داد حتی اگر این اعتراضات هفته‌ها به طول بینجامد.

کد خبر 1778722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha