موکب‌داری و مشق عاشقی در مسیر دلدادگی 

برپایی موکب‌ها در مسیر دلدادگی و اخلاص موکب داران این روزها در آستانه پیاده روی میلیونی اربعین این مانور بزرگ بین المللی، ایستگاهی برای خدمات رسانی به همه دلدادگانی است تا دقایقی در خنکای موکب‌ها استراحت کنند.

خبرگزاری شبستان_ استان مازندران_ مریم‌نظری/ دوباره اربعین فرارسید و شور و شوق برای رسیدن به کربلا و پیاده روی در اربعین به اوج رسید و از همین‌حالا صدای پای زائران شنیده می شود.

 اربعین که می‌شود، انگار عشق طور دیگری معنا پیدا می کند و دوباره جاده برای راهی شدن هموار می‌شود، جاده‌ای پر از عشاقی که به عشق دیدن دلدار به صف می شوند.

و این روزها در آستانه ورود زائران به کربلا، موکب های مختلف برای میزبانی از زائران آماده می شوند و قدم به قدم مسیر عشق تا رسیدن به دلدار، منزلگاه دلدادگانی است که برای رسیدن به کوی دوست خود سر از پا نمی‌شناسند و خستگی را خسته‌می کنند.

موکب داران عشق و مشق عاشقی در مسیر دلدادگی 

 این روزها به هر کجا که می روی و در هر محفلی که بنشینی صحبت از سفر است، سفری به سرزمین بهشت و عاشقانی که در مسیر حرکت به سمت بهشت تلاش دارند تا مسیر را بر ما آسان تر کرده و رنج سفر را در موکب های خود بزدایند.

برپایی موکب‌ها در مسیر دلدادگی و اخلاص موکب داران این روزها در آستانه پیاده روی میلیونی اربعین این مانور بزرگ بین المللی، ایستگاهی برای خدمات رسانی به همه دلدادگانی است تا دقایقی در خنکای موکب ها استراحت کنند.

این روزها در آستانه برگزاری مانور بزرگ اربعین حسینی توسط دلدادگان، برپایی موکب ها در مسیر پیاده‌روی اربعین با شور و شوق و سرعت بیشتری ادامه دارد و موکبداران‌مازندرانی هم گوی سبقت را از دیگران ربوده و با تلاش بیشتری برای خدمت رسانی به دلدادگان حسینی آماده می کنند.

براساس اعلام مسوولان، تا کنون بیش از ۶۰ هزار نفر از مازندران برای اربعین حسینی در سامانه ثبت نام کرده اند و این دلدادگی همچنان ادامه دارد و در این راستا موکب داران و خدمات رسانان به زائران با قوت بیشتری خیمه ها را برافراشته اند و امکانات و تجهیزات را به روز کرده و برای خدمات رسانی به زائران آماده و دست به سینه ایستاده اند.

از بین همه موکب هایی که این روزها با شور و شوق برای خدمت رسانی گوی سبقت از دیگران‌گرفته اند، موکب انصارالحسین(ع) نکا به عنوان یکی از موکب های برتر استان‌مازندران در ارائه خدمات به زائران این روزها با توان بیشتری در تکاپوست تا همچون همه موکب ها که فرسنگ‌ها دورتر از منزلگاه سرور و سالار شهیدان، پا در رکاب قافله کربلا ایستاده اند، خدمات رسانی کنند.

اعزام ۲۵ کامیون تجهیزات، امکانات و لجستیک به کربلای معلا و مسیر پیاده روی اربعین بیانگر اوج دلدادگی مردم دیار نیکان‌نکا از مازندران به اباعبدالله است تا میزبان عاشقانی باشند که می خواهنند به قله عشق و ایثار تکیه بزنند و این‌مسیر رسیدن به قله را هموارتر می کنند.

* خادمان موکب انصارالحسین و ندای نوکری زائران حسینی

خادمان موکب انصارالحسین نکا سالهاست که ندای دلدادگی و تکاپو برای قرار گرفتن در رکاب زائران سرداده اند تا با ارائه خدمات مختلف رفاهی، اسکان و اقامت، تجربه خوبی از پیاده روی اربعین در دل و جان زائران باقی بماند.  

موکب داران عشق و مشق عاشقی در مسیر دلدادگی 

نقی پورقربان_ مسئول موکب انصارالحسین ع شهرستان نکا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران درباره ارائه خدمات در مسیر پیاده روی اربعین گفت: خادمان موکب انصارالحسین نکا برای ارائه همه نوع خدمات از اسکان، تغذیه، بهداشت درمان، استراحت گرفته تا مسائل بهداشتی و واکس کفش زائران آماده اند و همه تلاش ما خدمت به زائران است و ما خاک‌پای زائرانیم.

وی از اعزام ۴ دستگاه کامیون پیشرو حامل امکانات لجستیکی و ۵۰ خادم جهت آماده سازی و برپایی موکب انصارالحسین(ع) نکا به کربلا خبر داد و افزود: با برنامه ریزی انجام شده ۴ دستگاه کامیون پیشرو شامل امکانات لجستیکی و ۵۰ نفر خادم جهت برپایی موکب امروز به کربلا اعزام شدند.

مسوول موکب انصارالحسین نکا یادآور شد: در ۱۸ مردادماه ۱۴۰۳ دستگاه‌های مختلف کامیون حامل نذورات مردمی و امکانات لجستیکی با بدرقه مردم و مسوولان به کربلا معلا اعزام شدند و در مجموع ۲۵ دستگاه کامیون حامل نذورات و تجهیزات از نکا به کربلا برای خدمات رسانی در اربعین حسینی اعزام شدند.

موکب داران عشق و مشق عاشقی در مسیر دلدادگی 

پورقربان گفت: موکب انشالله از ۲۶ مردادماه ۱۴۰۳ در شهر کربلا آماده خدمات رسانی به همشهریان عزیز بوده و سازماندهی، اسکان و پذیرایی از برنامه های مهم ما در موکب انصارالحسین(ع) نکا در کربلاست که سال گذشته در همین راستا به ۳۴ هزار نفر روز خدمات ارائه شد.

وی گفت: آدرس و محل استقرار موکب اربعین انصار الحسین (ع) شهرستان نکا در کربلا معلا، شارع الطویرج_جنب مجسر الحسین(ع) _موکب انصار الحسین(ع) شهرستان نکا استان مازندران است.

پورقربان‌گفت: آماده پذیرایی از زائران اربعین از ۲۶ مردادماه ۱۴۰۳ تا ۵شهریور ۱۴۰۳ در کربلای معلا هستیم.

* اربعین فراخوان عاشقان است

سیدعلی حسینی_ مسوول موکب شهدای بهشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران اظهار کرد: اربعین فراخوان عاشقان است و حضور در موکب های اربعین خدمت به عاشقان حسینی است.

موکب داران عشق و مشق عاشقی در مسیر دلدادگی 

وی افزود: ارایه خدمات و امکانات درمانگاه صحرایی، سرویس بهداشتی و حمام،  راه اندازی نانوایی سیار نان گرم در کنار اسکان و اطعام دهی در دستور کار است که به زائران ارائه شود و همچنین تانکرهای مخازن آب به مقدار ۳۵ هزار لیتر هم به منطقه ارسال شد.

حسینی با اشاره خدمات موکب شهدا بهشهر در اربعین حسینی اظهار کرد: اسکان، پذیرایی(صبحانه ناهار شام) به تعداد ۱۰۰۰ نفر در روز، خدمات درمانی، امکانات حمام و ... برای زائران در این موکب ارائه می شود و از ۲۵ مرداد آماده پذیرش زائران خواهیم بود.

کد خبر 1777073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha