شهادت ۲۱۰۰ کودک شیرخواره در غزه

یک مرکز حقوق بشری از شهادت ۲۱۰۰ کودک شیرخواره فلسطینی در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه سه‌شنبه شب در گزارشی از شهادت ۲ هزار و ۱۰۰ کودک شیرخواره در تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه خبر داد.

 

این مرکز گزارش داد که طی ۱۰ ماه گذشته، ۱۷ هزار کودک به شهادت رسیده‌اند.

 

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی ۲ هزار و ۱۰۰ کودک شیرخواره فلسطینی را شهید کرده و شمار کودکانی که شهید شدند در تاریخ جنگ‌های معاصر، ترسناک و بی‌سابقه است.

 

در ادامه این گزارش آمده است که حملات رژیم صهیونیستی به غزه نشانگر روشی خطرناک و مبتنی بر عدم وجود انسانیت در تعامل با مردم فلسطینی ساکن نوار غزه است که به صورت عمدی، هدفمند و گسترده هدف قرار می‌دهد.

 

دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه افزوده است: کودکان غزه از هیچ نوع حمایتی که حقوق بین‌الملل تضمین می‌کند، برخوردار نیستند و آنها از حقوق اساسی خود محروم هستند.

 

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به شهادت بیش از ۳۹ هزار نفر، زخمی شدن بیش از ۹۱ هزار نفر، ناپدید شدن ۱۰ هزار نفر و نیز کوچ اجباری نزدیک به ۲ میلیون نفر از ساکنان این منطقه شده است.

 

علاوه بر این، ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

 

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از بیش از ۱۰ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

 

استفاده نظامیان صهیونیست از فلسطینیان به عنوان سپر انسانی

 

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی اذعان کرد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در یورش به تونل‌ها و ساختمان‌های نوار غزه از فلسطینیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

 

هاآرتص تاکید کرد که این اقدام ضدانسانی، با آگاهی افسران بلندپایه و حتی رئیس ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.

 

این روزنامه صهیونیستی بیان کرد که برخی نظامیان صهیونیست گفته‌اند که جان آن‌ها از جان فلسطینیان اهمیت بیشتری دارد و بهتر است که از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده کنند!

 

هاآرتص بیان کرد: در برخی موارد، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه از کودکان و سالمندان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده کرده‌اند.

 

یحیی السنوار: در صورت توقف جنگ حاضر به مذاکره هستیم

 

منابع خبری سه‌شنبه شب گزارش دادند که یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، مشارکت این جنبش در مذکرات دوحه را منوط به توقف جنگ در غزه کرده است.

 

شهادت ۲۱۰۰ کودک شیرخواره در غزه

 

روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد که یحیی السنوار پیامی برای میانجیگران ارسال کرده و گفته است که اگر رژیم صهیونیستی در مذاکرات جدی است و توافق می‌خواهد باید فعالیت‌های نظامی در غزه را متوقف کند.

 

در همین راستا، خبرگزاری رویترز پیش تر به نقل از یک منبع در حماس از عدم حضور نمایندگان این جنبش در مذاکرات روز پنجشنبه در دوحه خبر داد.

 

مصر، قطر و آمریکا به عنوان میانجی مذاکرات غیرمستقیم بین جنبش حماس و رژیم اسرائیل به تازگی در بیانیه‌ای از رژیم اسرائیل و جنبش حماس دعوت کردند تا مذاکرات برقراری آتش بس را در ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.

 

جنبش حماس یکشنبه شب در بیانیه‌ای تاکید کرد که به جای آغاز مذاکرات جدیدی برای آتش‌بس در نوار غزه، مفاد مورد توافق مذاکرات قبلی اجرایی شود.

 

حماس در این بیانیه از میانجی‌ها خواست تا طرحی ارائه کنند که مبتنی بر مذاکرات قبلی باشد.

 

تاکنون مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است

کد خبر 1777079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha