بچه‌های مساجد اصفهان ۵۰ موکب در ایران و عراق برپا می‌کنند

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اصفهان گفت: بچه‌های مسجد عضو کانون‌های فرهنگی و هنری همزمان با ایام اربعین ۵۰ موکب در ایران و عراق برپا می‌کنند.

محمدتقی محمدیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به برنامه های اربعین کانون های مساجد این استان اشاره کرد و اظهارداشت: برپایی موکب، برگزاری مراسم های معنوی و سوگواره حسینی، مسابقه کتابخوانی و تولید محتوا چند رسانه ای از جمله فعالیت های این مناسبت در بین کانون های فرهنگی و هنری است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد اصفهان با بیان اینکه نگاه ویژه و جریان خاصی از برپایی موکب ها در بین مراکز فرهنگی مساجد این سال ها شکل گرفته، افزود: تعدادی زیادی از کانون های مساجد کشور در این امر دخیل هستند که سهم استان اصفهان ۵۰ باب از این مراکز بوده که کار خود را آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: این ۵۰ موکب در مسیر زائران حسینی در ایران و در عراق برای خدمت رسانی به زائران برپا شده که تنوع فعالیت های آن عمدتا بر محوریت خدمات رسانی و فعالیت های فرهنگی قرار دارد.

محمدیان با بیان اینکه تمهیدات لازم برای فعالیت موکب ها در عراق فراهم شده، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از این موکب ها در حال حاضر فعال و امکانات خود را به مرزها رسانده اند.

وی ارائه خدمات فرهنگی، اسکان زائران، کمک به افراد نیازمند حمایت، توزیع کتب ادعیه و خدمات موبایل از جمله فعالیت های کانون ها در موکب های اربعین اعلام کرد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد اصفهان یادآورشد: خدمات تولید محتوا و نشر این جریان مهم معنوی شیعی در بین بچه های مسجد عازم کربلا وجود دارد که بازتاب خوبی خواهد داشت.

کد خبر 1777168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha