میزبانی متفاوت بچه‌های مسجد از زائران اربعین در قرارگاه امام رضا(ع)

بچه‌های مسجد جواد الائمه(ع) مشهد برای هشتمین سال متوالی با ایجاد قرارگاه خدمت‌رسانی امام رضا(ع) در جوار حرم امامین کاظمین علمدار جریان اربعین می‌شوند.

خبرگزاری شبستان_خراسان رضوی: قرارگاه امام رضا(ع) متعلق به کانون فرهنگی هنری جوادالائمه (ع) مشهد مقدس از جمله کانون‌های فعال سطح کشور بوده که همواره با فعالیت‌های مختلف مذهبی و دینی و یا برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی نقش‌آفرینی می‌کند.

بچه‌های مسجد جواد الائمه مشهد با راه‌اندازی قرارگاه خدمت‌رسانی امام رضا(ع) در خیابان امام رضا (ع) در جوار حرم امامین کاظمین ضمن پذیرایی از زوار اربعینی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله راه‌اندازی حسینیه کودک با اجرای گروه‌های سرود و تعزیه‌خوانی یه ایجاد شور حسینی کمک می‌کنند.

همکاری این قرارگاه با آستان قدس رضوی و بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در اجرای برنامه‌های فرهنگی سبب شده تا منشا اثر متفاوتی در بین مواکب باشد.

علمداری اربعینی به همت بچه مسجدی‌های قرارگاه امام رضا(ع)

مهدی رجب‌پور – مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جواد الائمه(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: امسال برای هشتمین سال متوالی برای زائرین اربعینی در شهر کاظمین برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

فعالیت ۷۰ خادم در موکب امام رضا(ع)

مدیر موکب امام رضا(ع) با بیان اینکه این موکب در سه حوزه اسکان خواهران و برادران، پذیرایی و اقدامات فرهنگی مختلف از قبیل نماز جماعت، زیارت اربعین، گروه‌های سرود، نمایش و یا تعزیه خوانی و حسینیه کودک برنامه‌هایی را تدارک دیده است، افزود: سعی می‌کنیم برای تثبیت خاطره خوش از اربعین در ذهن کودکان، مسابقه نقاشی مختلف را برای این قشر برگزار کنیم.

رجب پور ادامه داد: این موکب برای پذیرایی از حدود سه هزار نفر از زائران در شهر کاظمین به مدت ۱۲ روز  در خیابان امام رضا(ع) و در جوار حرم امام جواد(ع) و امام کاظم(ع) برپا می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جواد الائمه(ع) با اشاره به نحوه تامین هزینه‌های موکب، گفت: تمامی هزینه‌ها به همت مردم و خادمان موکب جمع‌آوری شده است، خادم ما ۴۰ روز و یا ۲۰ روز در کاظمین مستقر است و هم هزینه خود  و هم هزینه زائران دیگر را می ‌پردازد.

علمداری اربعینی به همت بچه مسجدی‌های قرارگاه امام رضا(ع)

وی از فعالیت ۷۰ خادم خانم و آقا در موکب امام رضا(ع) خبر داد و گفت:این موکب ظرفیت اسکان هزار نفر را هم دارد.

مدیر کانون مسجد جواد الائمه(ع) از راه‌اندازی موکب امام رضا(ع) از جمعه آینده به مدت ۱۲ روز در شهر کاظمین خبر داد و افزود: خادمان این موکب همه از بچه‌های مسجد هستند؛ اربعین یک جریان مردمی و مسجد هم یک نهاد مردمی است لذا علمداری اربعینی باید با پرچم بچه‌های مسجد باشد.

وی با بیان اینکه با همراهی آستان قدس رضوی و بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و ستاد کانون‌های مساجد ارتباطی با هنرمندان، گروه های دمام زن، سرود و تعزیه خوان برقرار کرده‌ایم، ادامه داد: این گروه ها با حضور در موکب به اجرای برنامه می‌پردازند و شور حسینی ایجاد می‌کنند.

علمداری اربعینی به همت بچه مسجدی‌های قرارگاه امام رضا(ع)

رجب پور با اشاره به خروجی حماسه حضور بچه‌های مسجد در جریان اربعین، عنوان کرد: بهترین کار تربیتی و جذب افراد در میدان عملیاتی محقق می‌شود، دوره‌های آموزشی و حلقه‌های معرفتی مساجد با وجود اثرگذاری اما زیاد به معرفت افزایی نوجوانان کمک نمی‌کند، اگر دفاع مقدس ما موفق شد، چون عملیات دفاع مقدس میدان عملیات بود، هم اکنون حضور میدانی بچه‌های مسجدی و جهادی در حماسه اربعین، یک کار کاملا عملیاتی و دلی است که منجر به معرفت افزایی و جذب بچه ها به مسجد و دین می‌شود.  

گفتنی است؛ کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) از سال ۱۳۷۰ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و برنامه‌های متعددی را با توجه به نیاز هر دوره در دستور کار خود داد. توجه به ذائقه مخاطب با در نظر گرفتن روی کار آمدند نسل جدید در امور فرهنگی، تاسیس کتابخانه، فعال شدن گروه سرود، ارایه خدمات آموزشی، ارایه طرح‌های مختلف ملی از جمله کمپین «یا ثارالله» که با هدف حذف قمه زنی در روز عاشورا شکل گرفت، طرح ملی سلام بر امام و قرائت زیارت امین‌الله، چهارشنبه‌های امام رضایی، اقامه نماز ظهر عاشورا در خیابان همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، برپایی موکب در شهر کاظمین، حضور فعال در فضای مجازی در قالب پایگاه اطلاع رسانی کانون جوادالائمه (سراج)، برگزاری اردوهای مختلف از جمله دیگر فعالیت های جانبی کانون محسوب می‌شود.

کد خبر 1777213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha