فرهنگ‌سازی جوانی جمعیت با استفاده از ظرفیت‌های مردمی

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: هدف از تشکیل کار گروه‌های جوانی جمعیت در شوراهای اجتماعی محلات، فرهنگ‌سازی این موضوع با استفاده از ظرفیت‌های مردمی محلات و مساجد است.

مهدی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: یکی از مباحث حوزه اجتماعی که ما در مدیریت شهری مشهد به عنوان یک راهبرد عملیاتی مبتنی بر ظرفیت های محلی دنبال می‌کنیم بحث جوانی جمعیت است. 

وی با اشاره به تشکیل کار گروه های جوانی جمعیت در شوراهای اجتماعی محلات گفت: این اقدام در راستای سیاست های برنامه هفتم توسعه و سیاست های شورای اسلامی شهر و بر اساس تاکیدات رهبر انقلاب و با هدف فرهنگ سازی در حوزه جمعیت و فرزندآوری با استفاده از ظرفیت‌های مردمی محله و مساجد انجام شده است.

 معاون اجتماعی و مشارکت های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد جوانی جمعیت و همچنین اهمیت داشتن ایرانی جوان در جهت پیشرفت و آبادانی کشور اظهار کرد: یکی از مهم ترین چالش هایی که ممکن است در دهه های آینده، در جهت پیشرفت کشورمان تاثیرگذار باشد، مسئله جمعیت و جوانی جمعیت است.

وی با اشاره به قانون جوانی جمعیت که در سال ۱۴۰۰ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، افزود: طی سال های اخیر اقداماتی جهت فرهنگ سازی توسط ظرفیت های مردمی و همچنین تغییراتی در قوانین و تصویب آن ها در این زمینه توسط گروه های مختلف جامعه انجام شده است.

ابراهیمی همچینن بیان کرد: شوراهای اجتماعی محلات که با طیف گسترده ایی از مردم سطح محله در ارتباط هستند، با توجه به نیاز محله در زمینه نرخ رشد جمعیت، با تشکیل کارگروه هایی که واقف به قوانین باشند می توانند در زمینه فرهنگ‌سازی گامی موثر و بزرگ بردارند.

وی تصریح کرد: هدف از تشکیل کار گروه های جوانی جمعیت علاوه بر فرهنگ سازی آشنایی فرهیختگان و نخبگان محله با برنامه های ملی جوانی جمعیت و آشنایی با قوانین و مطالبه اجرای قانون بومی سازی طرح ها و برنامه ها و ایده های جوانی جمعیت مبتنی بر گستره و فرهنگ و زیست بوم محله است.

معاون اجتماعی و مشارکت های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهداضافه کرد: این کارگروه ها نیز دارای شرح وظایفی هستند که از جمله وظایف آن ها معرفی تشکل مردمی برای اجرای طرح ها، برنامه ها و ایده های قابل اجرا به معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه است.

وی تصریح کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه نیز وظایفی دارد که ذیل شیوه نامه اجرایی تشکیل کارگروه جوانی جمعیت لحاظ شده است.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: اولویت تشکیل کارگروه ها در محلات و مناطقی است که نرخ رشد جمعیت آن محله یا منطقه منفی است.

معاون اجتماعی و مشارکت های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در پایان یادآور شد: برای بهبود و گسترش این طرح پذیرای نظرات فعالان این حوزه هستیم و در صورتی که شهروندان نیز طرح های پیشنهادی در این زمینه دارند، از طریق شوراهای اجتماعی محلات ارائه دهند.

کد خبر 1777224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha