خدمات رسانی ۶۰ پزشک و پرستار خراسان جنوبی به زائران پیاده روی اربعین

جوینده با اشاره به فعالیت ۲ موکب هلال احمر خراسان جنوبی در کاظمین گفت: ۶۰ پزشک و پرستار در این موکب خدمات درمانی و دارویی به زائران پیاده روی بزرگ اربعین ارائه می دهند.

موسی جوینده- رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار کرد: امسال با یک کار جدید برای ۶۵ موکب از خراسان جنوبی پروانه صادر شد و دارای شناسه ملی شدند.

وی در ادامه بیان کرد: از این تعداد سه موکب در شهر کربلا و ۶۱ موکب در شهر کاظمین از پنجم صفر مستقر شده اند و یک موکب نیز در کنار صافی صفا در شهر نجف خدمات رسانی خود به زائران را انجام می دهد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به نشانی موکب های خراسان جنوبی در شهر کربلا گفت: یک موکب در انتهای بازار امام صادق(ع) و موکب امام رضا(ع) قاین نیز در شارع ابومهدی المهندس در ورودی شهر کربلا مستقر شده اند.

جوینده ادامه داد: موکب های استان در شهر کاظمین نیز در شارع صاحب الزمان(عج) و صحن امام باقر علیه السلام مستقر هستند و خدماتی همچون اسکان، پذیرایی، لباسشویی، فرهنگی و درمانگاه هلال احمر و غیره به زائران حسینی ارائه می دهند.

وی در خصوص امکانات فراهم شده در موکب های خراسان جنوبی عنوان کرد: بیش از ۲۰ هزار مترمربع سایبان و ۲۰۰ پنکه مه پاش در موکب های استان نصب شده است و پیش بینی می کنیم بیش از یکصد هزار پرس پخت غذا روزانه در موکب های خراسان جنوبی داشته باشیم.

جوینده با بیان اینکه سال گذشته روزانه ۱۵۰ هزار نفر ورودی به موکب های استان داشتیم، ادامه داد: در شهر کاظمین مشکلی در زمینه قطعی برق نداریم که از مزیت های مواکب استان در این شهر است .

جوینده با اشاره به موکب های هلال احمر استان گفت: دو موکب هلال احمر در کاظمین داریم که متولی آن خراسان جنوبی است و ۶۰ پزشک و پرستار در این موکب خدمات رسانی می کنند.

کد خبر 1777383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha