مرکز حقوق بشر: زیارت اربعین بزرگ‌ترین ماراتن انسانی تاریخی در دوران معاصراست

رئیس مرکز راهبردی حقوق بشر در بیانیه ای امروز تاکید کرد: زیارت اربعین بزرگ‌ترین ماراتن انسانی تاریخی در دوران معاصر است و از دولت و پارلمان عراق خواسته می شود تا زیارت اربعین را به عنوان یک میراث فرهنگی برای عراق در نظر بگیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الفرات نیوز، «فاضل الغراوی» رئیس مرکز راهبردی حقوق بشر در بیانیه ای امروز شنبه(۲۷ مرداد ۱۴۰۳) تاکید کرد: یونسکو زیارت اربعین در عراق را در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو قرار داده است.

الغراوی با اشاره قرار گرفتن در پنجمین سالگرد مهم ترین تصمیم تاریخی و بشردوستانه یونسکو در سال ۲۰۱۹ برای گنجاندن زیارت اربعین و خدمات ارائه شده در آن در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو ، افزود: دلیل یونسکو برای این تصمیم این است که زیارت اربعین یک عمل اجتماعی است که در مناطق مرکزی و جنوبی عراق زمانی که موکب‌های زائران در مسیر کربلا برای زیارت حرم امام حسین(ع) با یکدیگر ملاقات می‌کنند، انجام می‌شود.

الغراوی گفت:  زیارت اربعین یک عنصر تعیین کننده برای هویت فرهنگی عراق و یک فرصت عالی برای کارهای خیریه از طریق کار داوطلبانه و انسجام اجتماعی است، زیرا تعداد زیادی از مردم وقت و منابع خود را برای ارائه خدمات رایگان به زائران در طول مسیر اختصاص می‌دهند.

وی تاکید کرد: زیارت اربعین بزرگ‌ترین ماراتن بشردوستانه تاریخی در دوران معاصر است که شاهد شرکت ۱۰۰ میلیون زائر عراقی، عرب و خارجی در پنج سال گذشته بوده است.

الغراوی از دولت و پارلمان خواست تصمیمی صادر کنند تا زیارت اربعین را به عنوان یک میراث فرهنگی برای عراق در نظر بگیرند و جامعه بین المللی را از محتوای انسانی و اخلاقی آن که مظهر سخاوت و انسجام عراقی‌ها است، آگاه کنند.

کد خبر 1777408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha