درس «دفاع مقدس» دیگر واحد اختیاری دانشجویان نیست

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه درس دفاع مقدس تاکنون در دانشگاه های کشور به صورت اختیاری تدریس می شد، گفت: از مهرماه امسال در کلیه دانشگاه ها با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درس دفاع مقدس در قالب درس اجباری تدریس خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در نشست شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار استان که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، به تشکیل کارگروه های بیست و دوگانه‌ برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان اشاره و اظهار کرد: امید می رود این کارگروه ها به صورت تخصصی برنامه داشته باشند.

وی با تاکید براینکه هر قدمی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برداشته می‌شود مجاهدت در راه انقلاب و مبارزه با دشمن تلقی خواهد شد، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی باید تا ۱۵ شهریور برنامه‌های خود را در سامانه ثبت کنند.

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه مساجد، مدارس، حوزه های علیمه، شهرداری ها و دستگاه های اجرایی بایدبه کانون بزرگداشت رشادت های رزمندگان دفاع مقدس بدل شوند، یادآورشد: در حال حاضر ۱۷۵۲ برنامه توسط ۴۷۰ کاربر در سامانه جامع دفاع مقدس برنامه های دفاع مقدس ثبت شد و مازندران رتبه سوم را دارد و این آمار پایین مورد انتظار استان نیست بلکه هردستگاه و مدیری برای ثبت برنامه های حوزه دفاع مقدس و مقاومت دغدغه مند باشند.

وی به برنامه ریزی برای تجلیل از ۶۰ هزار بانوی پیشکسوت و ایثارگر دوران دفاع مقدس در مازندران در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این برنامه باحضور وبیناری مقام معظم رهبری ازحسینیه امام خمینی(ره)، در استان مازندران و ۲۲شهرستان این خطه ازشمال کشور برگزار خواهد شد.
سرهنگ پاسدار سلامی در ادامه بااشاره به تکاپوی مردم و مسئولین استان مازندران برای برگزاری شایسته دومین کنگره ملی  ۱۴ هزارو۵۰۰ شهید مازندران، گفت: این رویداد در هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه درس دفاع مقدس تاکنون در دانشگاه های کشور به صورت اختیاری تدریس می شد، افزود: از مهرماه امسال در کلیه دانشگاه ها با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درس دفاع مقدس در قالب درس اجباری تدریس خواهد شد.

وی از تشییع ۸شهید خوشنام در ایام فاطمیه خبر داد و اظهار کرد: در ۱۷۲ نقطه استان شهدای گمنام تدفین شدندو ۳۸۲ شهید گمنام مهمان مازندرانی‌ها هستند که لازم است ساخت یادمان شهدای خوشنام در استان با محوریت مردم و خیرین مورد توجه قرار گیرد.

 سرهنگ پاسدار سلامی خاطرنشان شد: ۴۰یادمان شهدای خوشنام استان باید تا زمان برگزاری دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰شهید مازندران تکمیل شود.

وی از موزه دفاع مقدس استان  مازندران بعنوان بزرگترین موزه کشور یادکرد و گفت: این موزه نماد مجاهدت و ایستادگی مردم مازندران در دفاع مقدس است، برای این پروژه‌ای که ۱۵ سال از عمرش می‌گذرد  تکمیل و بهره‌برداری این پروژه فرهنگی مورد انتظار است.

کد خبر 1777427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha