موکب امام جعفر صادق (ع)، استودیوی سیار صدا و سیمای آذربایجان غربی شد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی گفت: موکب امام جعفر صادق (ع) در مرز تمرچین به عنوان دومین استودیو سیار صدا و سیمای آذربایجان غربی انتخاب شد.

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی گفت: در اقدامی نوآورانه، موکب امام جعفر صادق (ع) در مرز تمرچین به عنوان دومین استودیو سیار صدا و سیمای آذربایجان غربی انتخاب شد و این تصمیم با هدف پوشش گسترده و زنده رویدادهای مهم پیاده‌روی اربعین و انتقال مستقیم حال و هوای معنوی این ایام به مردم استان اتخاذ شده است.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده و هماهنگی با مدیرکل صدا و سیمای استان، موکب امام جعفر صادق (ع) به عنوان یک پایگاه مهم خبری و اطلاع‌رسانی در مرز تمرچین فعالیت خواهد کرد. از این پس، برنامه‌های زنده تلویزیونی با حضور زائران اربعین حسینی و خادمان مواکب از این موکب پخش خواهد شد.

رضایی ادامه داد: این اقدام علاوه بر پوشش گسترده رسانه‌ای پیاده‌روی اربعین، به معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در خدمت‌رسانی به زائران نیز کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: این موکب با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری همچون برگزاری هئیت نوجوانان، برنامه های اجرای سرود و تئاتر تعزیه و اجرای برنامه‌های مذهبی، فضایی معنوی و مفرح را برای زائران فراهم خواهد آورد.

رضایی با بیان اینکه هدف ما از برپایی این موکب، معرفی فرهنگ غنی اسلامی به زائران خارجی است،  تصریح کرد: در این موکب تلاش می‌شود ظرفیت‌های فرهنگی استان معرفی شده و ذیل بسته های فرهنگی که اشاره شد زیارت عاشورا، سربند عاشورایی، کتاب و بروشورهای امر به معروف و نهی از منکر تقدیم زائران شود.

وی افزود:علاوه بر برنامه‌های فرهنگی، موکب قرارگاه امام جعفر صادق (ع) با ارائه خدمات رفاهی همچون تغذیه جیره خشک، اسکان موقت و خدمات بهداشتی، به نیازهای اساسی زائران پاسخ خواهد داد. 

مسئول قرارگاه امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: امسال برای سومین بار مرز رسمی تمرچین پیرانشهر برای تردد زائران اربعین حسینی برای رسیدن به کربلای معلی تعیین شده است و به سبب ویژگی های خاصی که دارد، می تواند انتخاب اول زائران برای رفت و برگشت به کربلا باشد.

گفتنی است؛ قرارگاه امام جعفر صادق (ع) که با تلاش‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برپا شده است، یکی از مهم‌ترین مواکب خدمت‌رسان به زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین محسوب می‌شود. این موکب با ارائه خدمات متنوع از جمله اسکان، تغذیه، وارائه برنامه های فرهنگی، به استقبال زائران می‌رود و با تبدیل این موکب به استودیو سیار صدا و سیمای آذربایجان غربی، مردم استان می‌توانند به صورت زنده و مستقیم شاهد شور و حال معنوی پیاده‌روی اربعین و تلاش‌های خادمان این موکب باشند

مرز تمرچین تنها مرز رسمی آذربایجان غربی با شمال عراق است که در شهرستان پیرانشهر در جنوب استان قرار دارد که طی دو سال گذشته امکان تردد زائران اربعین حسینی از این مرز به‌سوی عتبات عالیات فراهم شده است. مرزتمرچین در نقطه صفر مرزی آذربایجان غربی به عنوان مسیر به صرفه و کوتاه برای زائران اربعین حسینی شمال غرب کشور و کشورهای همسایه در حال استقبال برای پذیرش زائران است.

از این نقطه تا سامرا ۴۵۰ کیلومتر، تا کربلا ۶۵۰ کیلومتر، تا کاظمین ۵۳۵ کیلومتر و تا نجف اشرف ۷۱۰ کیلومتر مسافت دارد. امسال در مرز تمرچین امکانات لازم به‌منظور رفاه زائران اربعین از موکب‌های اسکان و تغذیه تا سایر خدمات در نظر گرفته شده است و وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز از شهرهای مختلف به سمت نقطه صفر مرزی مستقر می‌شود. ضمن اینکه زیرساخت‌های استقبال و ارائه خدمات به زائران سیدالشهدا (ع) هم فراهم شده و همه دستگاه‌های اجرایی استان برای ارائه بهترین خدمات در این مرز بسیج شده‌اند. 

کد خبر 1777461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha