بچه مسجدی‌ها با عَلَم حسین(ع) راهی کربلا شدند

نوجوانان و جوانان مسجد علی شهید و حاجی پیرلو اذومیه که این روزهای گرم تابستانی در رونق بخشی به فعالیت های اوقات فراغت تلاش می‌کنند، عازم کربلا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، محرم در آذربایجان غربی از دیرباز جلوه دیگری دارد اینجا عشق به اهل بیت عصمت و طهارت زیباترین تصویرها را خلق کرده و دل هرانسانی اعم از هر دین و مذهب را به وجد می آورد محرم که می رسد مهربانترین دست ها ناب ترین صحنه ها را خلق می کنند. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نکته جدی و خمیرمایه اصلی که فرمودند، این بود که حرکت به سمت آرمان های انقلاب اسلامی به همت جوانان رقم خواهد خورد و اربعین حسینی یکی از بهترین نرم افزارها و فرهنگی ترین و مردمی ترین برنامه ها در این زمینه است که می تواند در جامعه اثرگذاری داشته باشد و مدل اربعین از همان ابتدا شبکه ساز بوده است.

بچه مسجدی‌ها با عَلَم حسین(ع) راهی کربلا شدند

بچه مسجدی‌ها با عَلَم حسین(ع) راهی کربلا شدند

بچه مسجدی‌ها با عَلَم حسین(ع) راهی کربلا شدند

اعزام ۲۳ نفر از اعضای مسجد علی شهید ارومیه در کربلا

یوسف راد، مدیر کانون فرهنگی و هنری جوانان نینوا ارومیه به خبرنگار شبستان گفت: به مناسبت اربعین حسینی ۲۳ نفر از اعضای مسجد شهید علی به کربلا اعزام شدند.  

وی افزود: با توجه به اینکه اعضای مسجد درگیر برنامه ها اوقات فراغت بودند ولی عشق به امام حسین بیشتر اعضای نوجوان و جوان کانون را به کربلا کشاند.  

راد ادامه داد: ما برای دومین سال متوالی است که مرز تمرچین را به دلیل آب و هوای خوب و روان بودن برای حضور در کربلا انتخاب می کنیم.   

وی گفت: آذربایجان غربی از دیرباز همواره در ایام محرم زیباترین صحنه ها را در پاسداشت مقام و منزلت شهید کربلا به تصویر کشیده است.

بچه مسجدی‌ها با عَلَم حسین(ع) راهی کربلا شدند

حضور بیش از ۳۰ نفر از اعضای مسجد حاجی پیرلو ارومیه در کربلا 

عسگر نژاد عباسی، مدیر کانون فرهنگی و هنری حبیب ابن مظاهر ارومیه نیز به خبرنگار شبستان گفت: از مسجد حاجی پیرلو ارومیه نیز بیش از ۳۰ نفر از اعضای فعال مسجدی برای زیارت امام حسین (ع) عازم دیار عشق شدند.  

وی افزود: طی سال های اخیر همزمان با اوایل ماه صفر تا اربعین، عاشقان و شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در پیاده روی میلیونی اربعین حضور می یابند و ارادت و عشق و علاقه قلبی خود را به سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت به منصه ظهور می رسانند.

گفتنی است؛ مرز تمرچین تنها مرز رسمی آذربایجان غربی با شمال عراق است که در شهرستان پیرانشهر در جنوب استان قرار دارد که طی دو سال گذشته امکان تردد زائران اربعین حسینی از این مرز به‌سوی عتبات عالیات فراهم شده است. مرزتمرچین در نقطه صفر مرزی آذربایجان غربی به عنوان مسیر به صرفه و کوتاه برای زائران اربعین حسینی شمال غرب کشور و کشورهای همسایه در حال استقبال برای پذیرش زائران است.

از این نقطه تا سامرا ۴۵۰ کیلومتر، تا کربلا ۶۵۰ کیلومتر، تا کاظمین ۵۳۵ کیلومتر و تا نجف اشرف ۷۱۰ کیلومتر مسافت دارد. امسال در مرز تمرچین امکانات لازم به‌منظور رفاه زائران اربعین از موکب‌های اسکان و تغذیه تا سایر خدمات در نظر گرفته شده است و وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز از شهرهای مختلف به سمت نقطه صفر مرزی مستقر می‌شود. ضمن اینکه زیرساخت‌های استقبال و ارائه خدمات به زائران سیدالشهدا (ع) هم فراهم شده و همه دستگاه‌های اجرایی استان برای ارائه بهترین خدمات در این مرز بسیج شده‌اند.  

کد خبر 1777492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha