باب الرضا(ع) صاحب مجتمع فرهنگی می‌شود

عملیات اجرایی ساخت مجتمع فرهنگی چندمنظوره در طرق، سرانجام آغاز شد.

خبرگزاری شبستان مشهد | طُرُق؛ محله‌ای بسیار قدیمی و باصفا اما کم‌برخوردار در ورودی مشهدالرضا از سمت جاده نیشابور است که مردمان خونگرم و مهمان‌نواز آن قرن‌هاست در همه طول سال به خصوص در دهه پایانی ماه صفر که مشهد پذیرای زائرین پیاده آقا علی ابن موسی الرضاست، برای مهمانان حضرت سنگ تمام گذاشته وبا آغوش باز در منازل و مساجد محل پذیرای زوار امام هشتم(ع) هستند. 

مسجدی‌ها و بزرگان و معتمدین شهرک طرق همیشه در طول این سالیان برای برگزاری مراسمات بزرگ خود که میزان جمعیت از ظرفیت مساجد این محله بیشتر است با چالش روبرو بوده و معمولا دست به دامن سالن ورزشی و یا تجهیز وآماده‌سازی یکی از زمین‌های خالی محله می‌شدند. 

مطالبه مردم و لبیک شهید رییسی

حدودا سال‌های ۹۵ و ۹۶ بود که با حضور شهید رئیسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی در یکی از این برنامه ها که از قضا با استقبال و حضور چند هزار نفری مردم این منطقه برگزار شد، پیشنهاد واگذاری یک زمین با کاربری مذهبی و فرهنگی به ایشان داده شد.

استقبال شهیدرییسی از این پیشنهاد باعث پیگیری بیشتر معتمدین طرق و مسجدی‌های هیئت محبان امیرالمومنین(ع) شد و سرانجام این پیگیری‌ها به ثمر نشست.

همراهی آستان قدس با طرقی‌ها

سید علی حسینی، رئیس شورای معتمدین طرق در این خصوص به خبرنگار شبستان توضیح داد: ابتدا مذاکرات ما برای دریافت زمینی به مساحت ۲۲۰۰ متر بود و بعد از موافقت های اولیه برای واگذاری و رفتن شهید رییسی به قوه قضاییه، واگذاری کمی با مشکل روبرو گردید و سرانجام هزار متر از زمین واگذار شد. تقریبا از سال ۱۳۹۸ به بعد اکثر مراسمات بزرگ طرق در همین زمین خالی برگزار می‌شد و فقط در فصل سرما از سالن های ورزشی کمک می‌گرفتیم. 

وی ادامه داد: قیمتی که الان اعلام شده هم کمی بیشتر از قیمت قبل در زمان توافق است ولی در عین حال بازهم با قیمت زمین‌ در این منطقه تفاوت زیادی داشته و به نوعی مساعدت خوبی بود که از طرف استان قدس به مردم طرق صورت گرفت که جای تقدیر دارد.

دبیر مجمع مطالبه‌گران خراسان رضوی تاکید می‌کند: بعد از جدی شدن موضوع ساخت پروژه فرهنگی و مذهبی با مساحت تقریبا ۲هزار متر زیربنا با کاربری ورزشی و فرهنگی و مذهبی منطقه در کنار موضوعات آموزشی و خود اشتغالی، با مساعدت شهرداری در قالب پروژه های زودبازده برای سال ۱۴۰۲ مبلغ ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه اختصاص داده شد و قرار شد خرید تجهیزات و اقلام زیرساختی مورد نیاز مانند میلگرد با این بودجه انجام شود.

گروه‌های جهادی‌ پای کار ساخت مجتمع

حسینی می‌گوید: اما همانطور که در همه موضوعات، گروه‌های جهادی منطقه طرق پیش قدم هستند، برای گودبرداری نیز ماشین آلات گروه جهادی با کمک  شرکت نفت و حمایت شهرداری پای کار آمدند و ۷هزار متر گود برداری پروژه را بصورت رایگان انجام دادند.

حالا سرانجام عملیات اجرایی این پروژه که کلنگ زنی آن در سال ۱۴۰۱ توسط آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد به زمین زده شده بود،چند روزی‌ست که شروع شده و با همت جهادگران منطقه و همراهی مسئولین، نوید روزهای خوبی را برای مسجدی‌ها و فعالین فرهنگی این منطقه می‌دهد و انشالله بزودی این محله قدیمی صاحب یک مجتمع چند منظوره خواهد شد.

کد خبر 1777503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha