اجرای ۲۰ عنوان برنامه همزمان با دهه ترویج فرهنگ نماز در استان مرکزی

حجت الاسلام رودبارانی از اجرای ۲۰ عنوان برنامه فرهنگی و ترویجی، در دهه فرهنگی ترویج معارف نماز و بعد از آن در استان مرکزی خبر داد.

حجت الاسلام علی رودبارانی، ضمن اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ نماز در جامعه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: از ۲۱ مرداد تا ۳۱ این ماه از طرف ستاد اقامه نماز کشور با عنوان دهه فرهنگی ترویج نماز نامگذاری شده است که در این دهه برنامه های مختلفی با همکاری دستگاه های اجرایی و فرهنگی در سراسر استان برگزار می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات کتابخوانی از جمله این برنامه ها است، افزود: مسابقه کتابخوانی «نماز در سیره و سخن امام سجادع» و «راه و رسم بندگی» در دو بخش کارکنان دستگاه های اجرایی و عموم مردم برگزار می شود.

وی با اشاره به ایام اربعین حسینی و تقارن آن با این دهه بیان کرد: سرکشی و بازدید از مواکب و برپایی نماز جماعت در آنها، سرکشی از مساجد و نمازخانه های بین راهی که زائران اربعین حسینی در آنها حضور می یابند و برپایی نماز جماعت از جمله این برنامه ها است.

این مقام مسئول برپایی اقامه نماز جماعت در پارک های سطح شهر اراک را از دیگر برنامه های این دهه دانست و بیان کرد: با همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اراک و سازمان تبلیغات وناحیه مقاومت سپاه اراک این مهم انجام و تا پایان فصل تابستان ادامه دارد.

حجت الاسلام رودبارانی برگزاری جلسه آموزشی ویژه معلمان، دانش آموزان و مدیران مدارس، امامان جماعت و اولیاء دانش را از دیگر برنامه ها دانست و بیان کرد: برگزاری نشست های تخصصی یاوران نماز، دبیران نماز و ... ازدیگر برنامه های ترتیب داده شده برای این ایام است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی ترویج و تبیین فرهنگ نماز در جامعه را ضروری دانست و با اشاره به آینکه ۱۸ سوره توبه گفت: این آیه به ویژگی های آبادگران مساجد در پنج محور اشاره دارد و می فرماید:ایشان افرادی خداباور، قیامت باور، اهل اقامه نماز و زکات هستند و غیر از خدا از کسی ترس در دل ندارند.

وی به فلسفه نامگذاری ۳۱ مرداد با عنوان روز جهانی مساجد اشاره کرد و ادامه داد: به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با تصویب وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در اجلاس تهران، ۳۱ مرداد همزمان با سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل این روز، روزجهانی مسجد نامگذاری شده است.

حجت الاسلام رودبارانی اظهار داشت: در این اجلاس از کشورهای عضو خواسته شد با هدف ارج نهادن به نقش مساجد و صیانت از آن ها به عنوان مکان های مقدس، در گرامی داشت این روز تلاش کنند. مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی هدف از نام گذاری روز جهانی مسجد را، ارائه الگوی مناسب برای بزرگداشت روز مسجد، تبیین مطالبات و نیازهای مسجد، مرور وضعیت گذشته و حال مساجد، بررسی نقش مساجد در تعامل بین دین و دولت و نیز معرفی و قدردانی از ائمه جماعات دانست.

این مقام مسئول تبیین قداست و عظمت مسجد را از اهداف نامگذاری این روز دانست و اظهار داشت: تکریم نیروهای فعال در مساجد، توجه به آبادانی معنوی و فیزیکی مساجد، تلاش برای بهبود محتوای فرهنگی مساجد و ایجاد هماهنگی بین متولیان این مکان های فرهنگی و دینی از دیگر اهداف نامگذاری این روز است.

کد خبر 1777559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha