تاسیس فدراسیون دانشجویی برای آزادی فلسطین در انگلیس

فدراسیون دانشجویی برای آزادی فلسطین متشکل از ۱۵ جامعه و گروه طرفدار فلسطین در انگلیس راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «middleeasteye»، فدراسیون دانشجویی برای آزادی فلسطین متشکل از ۱۵ جامعه و گروه طرفدار فلسطین در انگلیس راه‌اندازی شد.

ائتلافی متشکل از ۱۵ سازمان دانشجویی در سراسر بریتانیا، شبکه جدیدی را با هدف به چالش کشیدن همدستی دانشگاه‌ها در جنگ اسرائیل علیه غزه راه اندازی کرده است.

فدراسیون دانشجویی برای آزادی فلسطین شامل جوامع و گروه های طرفدار فلسطین از دانشگاه های سراسر کشور است که بسیاری از آنها اردوگاه‌های دانشجویی را در ماه‌های آوریل و می سازماندهی کردند.

این فدراسیون دانشجویی اعلام کرد: بیش از سه ماه است که اردوگاه‌هایی برای فلسطین در ده‌ها محوطه دانشگاهی ایجاد شده است. این موج همبستگی هماهنگ منجر به تولد یک سازمان جدید شده است؛ شبکه ملی ائتلاف های دانشجویی که به طور جمعی متعهد به از بین بردن همدستی نهادهای دانشگاهی خود در نسل کشی مداوم مردم فلسطین هستند.

این فدراسیون دانشجویی دانشگاه های بریتانیا را متهم می کند که عمیقا و فعالانه در اشغال فلسطین و نسل کشی غزه شریک هستند.

منشور این فدراسیون حاوی چهار هدف اصلی؛ برچیدن همدستی نهادی دانشگاه ها، مقاومت در برابر سرکوب فعالیت های دانشجویی، توسعه فعالیت‌های حمایت از فلسطین در سراسر دانشگاه ها و ایجاد ارتباط با جنبش‌های همبستگی با فلسطین در سراسر انگلیس و سایر نقاط جهان است.

این فدراسیون همچنین اصولی که سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در سال ۱۹۷۷ بیان کرد، تایید کرده است. این اصول بر حق فلسطینی‌ها برای مقاومت، پیگیری تعیین سرنوشت و حمایت از حق بازگشت آوارگان فلسطینی تاکید دارد.

در اوایل سال جاری ۳۵ اردوگاه حامی غزه در دانشگاه‌های بریتانیا برپا شد که هم شاهد موفقیت های چشمگیر بود و هم با سرکوب های شدید مواجه شد.

در اواخر ژوئیه، دانشگاه کمبریج اعلام کرد که رویکرد خود را برای سرمایه‌گذاری مسئولانه در پاسخ به برپایی اردوگاه چند ماهه دانشجویان در دانشگاه بازبینی خواهد کرد.

کد خبر 1777570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha