۷۵ درصد مسلمانان بریتانیا نگران امنیت خود هستند

نظرسنجی «شبکه زنان مسلمان» حاکی از آن است که به دنبال موجی از شورش‌های راست افراطی در سراسر بریتانیا، سه چهارم مسلمانان این کشور نگران امنیت خود هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «arabnews»، بر اساس نظرسنجی «شبکه زنان مسلمان»، سه چهارم مسلمانان در بریتانیا به دنبال موجی از شورش‌های راست افراطی در سراسر کشور نگران امنیت خود هستند.

بر اساس این گزارش ۱۶ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که قبل از شروع خشونت‌های اخیر راست‌افراطی هم همین احساس نگرانی را داشتند.

«شبکه زنان مسلمان» اعلام کرد که نزدیک به ۲۰ درصد از مسلمانان در بریتانیا قبل از اولین شورش در ۳۰ ژوئیه در «ساوتپورت» پس از حمله با چاقو در یک باشگاه که منجر به کشته شدن سه دختر جوان شد، با خصومت در این کشور مواجه شده بودند.

اطلاعات نادرست منتشر شده در شبکه های اجتماعی این حمله را به گونه های مختلف به یک مسلمان یا یک پناهجو نسبت داده است.

این در حالی است که مهاجم اصلی به نام «اکسل روداکوبانا» ۱۷ ساله که در کاردیف به دنیا آمده بود، بعدا شناسایی شد.

شورش به دیگر شهرهای بزرگ در سراسر بریتانیا گسترش یافت و مساجد در مکان‌های متعددی هدف قرار گرفتند.

در همین حال، دو زن مسلمان که در مسجد عبدالله در لیورپول هدف افراط‌گرایان قرار گرفته بودند، ترس و نگرانی خود را از شرایط حاکم بر بریتانیا ابراز کردند.

«لیلا تمئه»، دانشجوی ۲۶ ساله، گفت: تقریبا این احساس وجود دارد که پلیس از ما محافظت نمی‌کند و این بسیار برای ما ناامیدکننده بود.

«شیستا گوهر»، مدیر عامل شبکه زنان مسلمان به اسکای نیوز گفت: جرایم ناشی از نفرت در دهه گذشته افزایش یافته است و در حقیقت یک خصومت و دشمنی نسبت به مسلمانان به وجود آمده است.

گوهر گفت: این موسسه خیریه در حال راه اندازی خط کمک است و افراد بیشتری به ویژه زنان مسلمان باید جرایم ناشی از نفرت را برای جامعه گزارش کنند.

وی افزود: آنچه واقعا من را نگران می‌کند این است که زنانی که مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، معمولا همراه با فرزندانشان بوده‌اند و این مسئله می‌تواند تاثیر روحی و روانی بسیار بدی بر روی کودکان و نوجوانان داشته باشد.

کد خبر 1777668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha