باید با تمام توان برای تقویت وحدت سیاسی و عمومی جامعه تلاش کنیم

حجت‌الاسلام اسماعیل‌زاده با بیان اینکه تجربه کودتای ۲۸مرداد نشانگر این که دشمنان انقلاب اسلامی با ایجاد تفرقه به دنبال از بین بردن مرجعیت مردمی هستند، گفت: باید با تمام توان برای تقویت وحدت سیاسی و عمومی جامعه تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام صدرالله اسماعیل‌زاده، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران کودتای ۲۸ مرداد را یکی از مهمترین حوادث سیاسی تاریخ معاصر ایران دانست و اظهار کرد: این حادثه باید درسی برای امروز ما باشد.

وی با اشاره به اهداف کودتای ۲۸ مرداد گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف این کودتا نابودی حرکت ملی و ایجاد تفرقه در صفوف مردم بود. آمریکا و انگلیس تلاش کردند تا با راه‌اندازی جنگ روانی، وحدت ملی که شکل گرفته بود را از بین ببرند. همچنین یکی از اقدامات آنها این بود که مرجعیت افرادی که در دل مردم نفوذ دارند را تضعیف کردند. 

حجت‌الاسلام اسماعیل‌زاده با تاکید بر اینکه امروز نیز دشمنان انقلاب اسلامی با همین روش‌ها در حال تلاش برای تفرقه‌افکنی بین مردم ایران هستند، افزود: دشمنان امروز نیز با همان خط فکری سال ۱۳۳۲، به دنبال ایجاد تفرقه و از بین بردن مرجعیت مردمی هستند. این موضوع نشان‌دهنده‌ی اهمیت وحدت ملی و سیاسی برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی به تجربه اعتماد به آمریکا اشاره کرد و گفت: اعتماد و تکیه‌ای که در گذشته به آمریکا صورت گرفت، نتایج مشخصی داشت که امروز برای ما درس بزرگی است. امروز نیز برخی همچنان بر این باورند که باید با آمریکا وارد مذاکره شد، اما اهداف واقعی آنها مشخص است؛ از یک سو تهدید می‌کنند و از سوی دیگر پیشنهاد مذاکره می‌دهند، در حالی که ایجاد ترس و نفوذ در کشورها راهبرد اصلی آنهاست.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌زاده بر لزوم ایجاد وحدت سیاسی و عمومی بین مردم و مسئولان تأکید کرد و افزود: اکنون در برحه زمانی قرار داریم که وحدت سیاسی و عمومی بیش از هر زمان دیگری برای کشور ضروری است و باید تقویت شود.

کد خبر 1777701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha