اربعین دانشگاهی به وسعت تاریخ

منتظری گفت: اربعین دانشگاهی به وسعت تاریخ است و هر شرکت کننده در شاخه‌های مذهبی، می‌تواند به قدر قابلیت خودش ره‌توشه‌ای برای این دنیا و آخرت از این دانشگاه معنوی بربگیرد و استفاده کند.

دکتر غلامرضا منتظری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: واقعه سیاسی و تاریخی و مذهبی اربعین امروز به یک کنگره بزرگ جهانی تبدیل شده است.

استاد دانشگاه جامع گلستان افزود: اربعین دانشگاهی به وسعت تاریخ است و هر شرکت کننده در شاخه های مذهبی، می تواند به قدر قابلیت خودش ره توشه ای در این دنیا و آخرت از این دانشگاه معنوی استفاده کند و بهره گیرد.

راهپیمایی اربعین یکی از اجتماعات بزرگ فرهنگی و معنوی جهان

وی ادامه داد: راهپیمایی عظیم اربعین بی نظیرترین و در حقیقت یکی از اجتماعات بزرگ فرهنگی و معنوی جهان محسوب می شود و ما مشابه این راهپیمایی را نداریم.

منتظری اظهارداشت: اولین ثمره اربعین بارور کردن بذر معنویت و معرفت در اندیشه و ذهن انسان ها است.

وی با بیان اینکه مزیت راهپیمایی اربعین تجلی وحدت و انسجام اسلامی است، گفت: راهپیمایی اربعین تجلی وحدت امت واحده جهانی است که از جای جای کشورهای اسلامی همانند جویباری حرکت می کنند و به یک اقیانوس بزرگ منتهی می شوند و موج امید و افتخار و عزت را به جهانیان نشان می دهند.

موج یکدلی و یکرنگی در پیاده روی اربعین

نماینده پیشین مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: مزیت بعدی راهپیمایی اربعین، محبت و صمیمیت، یکدلی و یکرنگی است، در این راهپمایی عظیم افراد جدا از رنگ و نژاد و مذهب و قومیت در محور احسان و نیکوکاری، محبت و مهرورزی با هم برخورد می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم عزیز و شریف عراق یکسال اندوخته های خودشان را ذره ذره جمع می کنند تا در ایام اربعین سفره فرهنگی مهر و محبت خودشان را در برابر  زائران امام حسین(ع) بی منت بگسترانند و این سبب شده که یک محبت و همدلی را در اربعین شاهد باشیم.

راهپیمایی اربعین زمینه ساز آشنایی مردم با حکومت جهانی حضرت مهدی (عج)

منتظری، راهپیمایی اربعین را زمینه ساز آشنایی مردم با حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) دانست و گفت: در راهپیمایی اربعین مردم بی منت هر چه دارند را بین یکدیگر تقسیم می کنند و این تمرینی برای ظهور امام زمان(عج) است.

وی با اشاره به اینکه ترس و وحشت استکبار جهانی، صهیونیسم و دشمنان اسلام و مسلمین از مزیت دیگر راهپیمایی اربعین است، افزود: خیلی از رسانه های بیگانه حاضر نیستند این راهپیمایی با شکوه را بازتاب داده و به جهانیان نشان دهند و مداوم در حال تخریب هستند.

پیوند ملت های آزادی خواه و عدالت خواه در راهپیمایی اربعین

این استاد دانشگاه گفت: پیوند هر چه بیشتر ملت های آزادی خواه و عدالت خواه به ویژه در غرب آسیا از مزیت های دیگر راهپیمایی اربعین به شمار می رود.

وی افزود: ایران اسلامی به عنوان ام القرا نقش مهمی را در تربیت روحیه مقاومت ایستادگی و پایداری در دفاع از ارزش های ایران اسلامی ایفا کرده است.

منتظری پیام بعدی راهپیمایی اربعین را پیام مهم واقعه عاشورا بیان کرد و گفت: حضرت زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) بعد از واقعه عاشورا پایه گذار مکتب پیام به جهانیان شدند و امروز کسانی که در اربعین امام حسین (ع) شرکت می کنند ادامه دهنده راه امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری(س) هستند.

وی اظهارداشت: واقعه اربعین در سکوت خودش و در لحظه لحظه خودش معرف فرهنگ امام حسین (ع) است و در این راهپیمایی پرسش های مختلفی برای نوجوان و جوان شرکت کننده در اربعین ایجاد می شود که راستی حسین چه بود؟ کربلا چه بود؟ چه اتفاقی افتاد؟ اربعین چیست؟

استاد دانشگاه جامع گلستان افزود: این پرسشگری اسباب ارتقای سطح دانش، بینش و معرفت حسینی را در همه ما تقویت می کند و یکبار دیگر یاد و نام امام حسین(ع) را به جهان یادآوری خواهد کرد.

وی اظهارامیدواری کرد: خداوند به همه توفیق دهد تا از این دانشگاه به قدر قابلیت خودمان ره توشه ای برای دنیا و آخرتمان گیریم.

کد خبر 1777722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha