تعامل و هماهنگی خوبی بین مسئولان ایران و عراق برقرار است

شرفی گفت: خوشبختانه تعامل و هماهنگی بسیار خوبی بین مسئولان دو کشور ایران و عراق برقرار است و همین باعث شده تا زائران به سهولت از مرزها تردد کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی پلیس، امروز ۲۹ مرداد ماه محمد شرفی در حاشیه بازدید از مرز خسروی و دیدار با مقامات نظامی کشور عراق اظهار داشت: پیاده روی اربعین به عامل مهمی برای نزدیکی قلوب مسلمانان خصوصا مردم و مسئولان دو کشور ایران و عراق تبدیل شده است.

وی ادامه داد: برای مراسم اربعین امسال مسئولان ۲ کشور ایران و عراق از مدت ها پیش در تعامل بودند تا زائران به سهولت و راحت تر از سال قبل بتوانند در پیاده روی اربعین شرکت و به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بپردازند.

رئیس قرارگاه اربعین فراجا تصریح کرد: نتیجه این تعامل و هم افزایی سهولت تردد زائران اربعین از مرزهای ۶ گانه جمهوری اسلامی به سمت عراق بوده و باعث شده تا ایستایی آن ها در مرزهای ۶ گانه به ۴ ثانیه و حتی کمتر برسد و بتوانند راحت وارد کشور عراق شوند.

شرفی افزود: لازم است از جانب خود و دیگر مسئولان ارشد انتظامی جمهوری اسلامی از تعامل بسیار خوب مسئولان عراقی خصوصا مقامات نظامی این کشور و همکاری با زائران ایرانی قدردانی کنم.

وی یادآوری کرد: امنیت زائران موضوع بسیار مهم برای مقامات دو کشور ایران و عراق بود و از همین رو بخش اعظمی از تلاش ها به این نقطه معطوف شد و خوشبختانه تاکنون همه زوار در سلامت و امنیت کامل یا به زیارت عتبات عالیات مشرف شده و یا در حال تشرف هستند.

 شرفی در پایان و با بیان اینکه خدمت به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تا بازگشت همه آن ها از این سفر معنوی ادامه دارد، از همکاری بسیار خوب زوار با نیروهای پلیس و دیگر مسئولان قدردانی کرد.

کد خبر 1777813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha