موکبی به رنگ خدمت/ از شیراز تا کربلا

از استان فارس موکب های متعددی در مسیر پیاده روی اربعین حسینی برپا شده که کار پذیرایی و خدمات رفاهی به زوار اباعبدالله الحسین(ع) را بر عهده دارند. از جمله این موکب ها، موکب «احمد بن موسی(ع)» است که با تلاش اهالی شیراز در حال خدمت رسانی به زائران است. 

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان| «و اینک اربعین»؛ حماسه ای از جنس اراده و معنویت در کالبد رهروان حضرت اباعبدالله(ع) و راهی که تداوم مسیر خون‌خواهی سیدالشهدا(ع) و خاندان مطهرش شده است.

اربعین تجلی حضور حماسی مردم است تا آن را به رخ جهانیان بکشانند و به آنها بگویند که اگر در محرم سال ۶۱ هجری حضور داشتند هرگز به ظالمان زمان اجازه نمی دادند مویی از سر مولاشان کم شود.

امسال نیز حماسه اربعین با حضور چشمگیر امت اسلام در حال انجام شدن است؛ موکب ها فراخوانده شده و به صورت خودجوش خدمات دهی به مردم را آغاز کرده اند.

کاروان پیاده روی اربعین از گوشه و کنار کشور کم کم حرکت خود را آغاز می کنند تا با پیوستن به صف جهانی اربعینیان، خالق یک حماسه دیگر باشند. هماهنگی ها برای هر چه بهتر برگزار شدن این حماسه حسینی، از ماه ها پیش آغاز شده و اکنون نیز وارد فاز اجرایی خود می شود.

از استان فارس نیز موکب های متعددی در مسیر پیاده روی اربعین حسینی برپا شده که کار پذیرایی و خدمات رفاهی به زوار اباعبدالله الحسین(ع) را بر عهده دارند. از جمله این موکب ها، موکب «احمد بن موسی(ع)» است که با تلاش اهالی شیراز در حال خدمت رسانی به زائران است. 

در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر شیراز از فعالیت موکب احمدبن موسی(ع) در مرز شلمچه، از این موکب به‌عنوان مجموعه‌ای فرهنگی و پایگاهی دائمی برای این کلان‌شهر در مسیر عتبات عالیات یاد شد.

پیاده‌روی اربعین؛ سبک زندگی 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در بازدید از فعالیت موکب حضرت احمدبن موسی-شاهچراغ(ع) اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین تنها یک برنامه مذهبی نیست بلکه نوعی سبک زندگی محسوب می‌شود.

موکبی برای خدمت/ از شیراز تا کربلا

مسعود زارعی یادآور شد: سال‌های زیادی در زمان‌های نه چندان دور، شیعیان مظلومانه از زیارت عتبات عالیات محروم ماندند و اکنون که این مسیر بازگشایی شده باید همه ما به نحوی در ترویج این شیوه حیات طیبه سهیم باشیم.

«احمد بن موسی(ع)» یک موکب دائمی

مهدی طاهری رئیس کمیته شفافیت، صیانت از حقوق شهروندان و سلامت اداری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید بر لزوم توجه به حفظ کیفیت در خدمت‌رسانی‌ها تأکید کرد و در ادامه از دائمی بودن فعالیت این مجموعه فرهنگی برای شیفتگان اباعبداالله الحسین(ع) ابراز خرسندی کرد.

رئیس کمیته صیانت از حقوق شهروندان شورای شهر شیراز بر لزوم توجه به حفظ کیفیت در خدمت‌رسانی‌ها تأکید کرد و در ادامه از دائمی بودن فعالیت این مجموعه فرهنگی برای شیفتگان اباعبداالله الحسین(ع) ابراز خرسندی کرد.

وی همچنین اظهار کرد: ایجاد این مجموعه فرهنگی یک پروژه و اداره کردن آن یک پروژه جداگانه است که باید برای آن برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد.

افسانه خواست‌خدایی رئیس کمیته خانواده و بانوان شورای اسلامی شهر شیراز نیز با تأکید بر اهمیت نوع کار فرهنگی در مجموعه فرهنگی حضرت احمدبن موسی(ع) از لزوم تدوین شیوه‌نامه‌ای در حوزه خدمات شهری و فرهنگی و حوزه فناوری و فنی برای این مجموعه سخن گفت و تأکید کرد: این موضوع بسیار مهم است که اقدامات فرهنگی ما قرار است چه چیزی را در اذهان زائران درباره شیراز ماندگار کند.

بسیج تجهیزات و امکانات

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز درباره فعالیت‌های این معاونت در آیین باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی عنوان کرد: علاوه بر ارسال ۴۵ دستگاه خودرو خدمات‌رسان سنگین، نیمه سنگین و سبک تاکنون مجموعه‌های مختلف شهرداری شیراز مانند مجموعه حراست و بازرسی، معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، اداره کل ارتباطات و بین‌الملل، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و سایر حوزه‌های معاونت محیط زیست و خدمات شهری به‌صورت شبانه‌روزی در محل در حال فعالیت هستند. 

روح‌الله خوشبخت ادامه داد: بیش از ۲۰۰ نیروی سازمان مدیریت پسماند نیز به شلمچه اعزام شده‌اند که پاکیزگی سه راه یادمان تا نقطه صفر مرزی را بر عهده دارند و این وظیفه را به خوبی اجرا می‌کنند.

وی همچنین از همکاری و همراهی اتحادیه اتوبوسرانی کشور خبر داد و گفت: این مجموعه امکانات خوبی برای رانندگان و نیروهای استان‌های معین فراهم کرده‌اند.

معاون شهردار شیراز در خصوص حمل‌ونقل و جابجایی زائران نیز اظهار کرد: ۹۰ دستگاه اتوبوس و بیش از ۲۰۰ نیرو به صورت سه نوبت انتقال زوار به نقطه صفر مرزی و بر عکس انجام می‌دهند.

موکبی برای خدمت/ از شیراز تا کربلا

خوشبخت با تأکید بر اهمیت همدلی و انجام کارگروهی خاطرنشان کرد: تیمی که امروز حضور در شلمچه حضور دارند و چند صد نفر پشتیبانی و تلاش می‌کنند تا نام و یاد شهدای فارس و موکب احمدبن موسی(ع) بدرخشد.

نگاه بلند مدت شهرداری به موکب احمد بن موسی(ع)

اصغر سروی مدیرکل بازرسی شهرداری شیراز نیز با اشاره به اهمیت در نظر گرفتن دید بلندمدت برای برپایی این مجتمع فرهنگی بیان کرد: این خدمات می‌تواند نه تنها در دوران پیاده‌روی اربعین بلکه در همه طول سال ارائه شود و پایگاهی برای شهر شیراز و شهرداری شیراز باشد.

خدمات موکب احمد بن موسی(ع) می‌تواند نه تنها در دوران پیاده‌روی اربعین بلکه در همه طول سال ارائه شود و پایگاهی برای شهر شیراز و شهرداری شیراز باشد.

تبدیل موکب احمد بن موسی(ع) به یک مجموعه فرهنگی

سعید معصومی مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در این جلسه با اشاره به آماده سازی و تکمیل موکب احمدبن موسی(ع) به صورت دائمی عنوان کرد: آنچه به همت شهرداری شیراز در این محل راه‌اندازی شده امروز جایگاه یک مجموعه فرهنگی را دارد که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب در همه طول سال از خدمات متنوع آن بهره برد.

امید جابری مدیر اداره مطالعات بحران شهرداری شیراز نیز با اشاره به تلاش گسترده شهرداری شیراز در ایجاد نظم و ایمنی برای زوار عنوان کرد: امسال برای نخستین‌بار دستورالعملی با هدف تقسیم وظایف اجرایی در موکب احمدبن موسی(ع) تدوین شده است.

حضور تیم پزشکی در موکب

وی یادآور شد: برای نخستین بار پزشک و پرستار در تیم اعزامی از شیراز حضور دارد و در کنار اقدامات درمانی، آموزش‌های اولیه درباره مواردی همچون پشه آئدس و تب دنگی به زائران ارائه می‌شود.

همچنین در دیدار معاون استاندار فارس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با پاکبانان در مرز شلمچه از تلاش‌های پاکبانان شیرازی در مسیر برگزاری پیاده‌روی اربعین حسینی تقدیر شد.

فارس استان نمونه در خدمت رسانی به زائران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در دیدار با پاکبانان در مرز شلمچه ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزشمند پاکبانان و سایر کارکنان خدوم شهرداری شیراز در مسیر برگزاری پیاده‌روی اربعین حسینی عنوان کرد: خدمات شهرداری شیراز در این مراسم به‌قدری مناسب بوده که سال گذشته وزیر کشور فارس را به‌عنوان استان نمونه معرفی کرد.

موکبی برای خدمت/ از شیراز تا کربلا

محمود رضایی همچنین اظهار کرد: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد مردم منطقه و زوار نیز از ارائه خدمات شهرداری شیراز ابراز رضایت و خرسندی کرده‌اند.

توفیقی که نصیب بندگان خاص می شود

وی با اشاره به حجم معنوی بسیار زیاد در مراسم‌های اربعین حسینی افزود: خدمات به زائرین امام شهید توفیقی است که نصیب بندگان خاص می‌شود و بی‌تردید این حجم بالا از فعالیت‌ها در این مسیر خدمت‌رسانی همدلانه از سوی همه استان‌ها را طلب می‌کند و ازآنجایی‌که چند سالی است این توفیق نصیب پاکبانان شهرداری شیراز می‌شود که در صف اول خدمت‌رسانی باشند را عنایت ویژه امام حسین(ع) می‌دانیم و از شما می‌خواهیم که در این مسیر خدمتگزاران مردم را از دعایتان بهره‌مند سازید.

خدمت‌رسانی در این فضا و با این شرایط آب و هوایی بسیار سخت است و شما خادم زوار امام حسین(ع) با عشق و نیروی مضاعفی که دارید توانسته‌اید رضایت کسانی که در این مسیر حضور دارند یا عبور می‌کنند را به دست آورید.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این دیدار صمیمانه خدمت به دلدادگان و شیفتگان امام حسین و یاران باوفایش را موهبتی الهی دانست و اظهار کرد: حضور در بین شما به‌منظور قدردانی از زحمات بی‌وقفه شما در این راه است که سبب شده پرچم شهرداری شیراز در این مکان بالا نگه‌داشته شود.

مسعود زارعی با اشاره به بازدید میدانی از مسیر محل فعالیت شهرداری شیراز و حجم بالای مواکب و زائرین بیان داشت: خدمت‌رسانی در این فضا و با این شرایط آب و هوایی بسیار سخت است و شما خادم زوار امام حسین(ع) با عشق و نیروی مضاعفی که دارید توانسته‌اید رضایت کسانی که در این مسیر حضور دارند یا عبور می‌کنند را به دست آورید.

وی ادامه داد: اجر شما بی‌حساب‌وکتاب است و ازآنجاکه دعای شما در حق بندگان تأثیرگذار است، ما را دعا کنید تا بتوانیم خدمتگزاری صدیق برای این نظام باشیم.

رئیس کمیته شفافیت، صیانت از حقوق شهروندان و سلامت اداری شورای اسلامی شهر شیراز نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در این دیدار عنوان کرد: این درجه بزرگ را خدا به کسانی داده که ایمان‌دارند، از شهر خود مهاجرت کرده و درراه خدا تلاش می‌کنید ان شا الله این مسیری که آمده‌اید ذخیره آخرت شما شود.

مهدی طاهری ادامه داد: خدمت به زوار امام حسین (ع) کاری بسیار ارزشمند است و از شما تقاضا دارم همه مردم و حاجت داران را از دعای خیرتان بهره‌مند سازید.

موکبی برای خدمت/ از شیراز تا کربلا

رئیس کمیته خانواده و بانوان شورای اسلامی شهر شیراز وجوه تمایز در مسائل زیادی را از شاخصه‌های شهرداری شیراز برشمرد و عنوان کرد: بی‌شک اگر در خیلی از مسائل متمایز هستیم به خاطر سرمایه انسانی است که همواره باقی است و پرچم شیراز را در جای‌جای کشور برافراشته شده است.

افسانه خواست‌خدایی ظرفیت‌های بسیار خوب در شهرداری شیراز را یادآور شد و گفت: یکی از این ظرفیت‌ها مدیریت پسماند است و خیلی مهم است در شهرداری شیراز فضای مدیریتی خدمات پسماند در حالت مطلوب نگه‌داشته شود و همین خدمات مشابه را در جای دیگری انجام شود که قطعاً در کنار سیاست‌گذاری‌های مناسب، اساس موفق شدن برنامه‌ها تلاش‌های بی‌وفقه شماست.

خدمات‌دهی حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری

ناظر خدمات اربعین در مرز شلمچه و مسئول ستاد اربعین شهرداری شیراز در بازدید از موکب احمدبن موسی (ع) در کربلا از خدمات‌دهی حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری این کلان‌شهر در این موکب خبر دادند.

روح الله خوشبخت گفت: یکی از بندهای مصوبه شورای اسلامی شهر، حضور ۳۰ نفر از خادمین زوار اباعبدالله الحسین(ع) در موکب احمد بن موسی (ع) در کربلای معلا است.

یکی از بندهای مصوبه شورای اسلامی شهر، حضور ۳۰ نفر از خادمین زوار اباعبدالله الحسین(ع) در موکب احمد بن موسی (ع) در کربلای معلا است.

مسعود زارعی حضور خادمین زوار اباعبدالله الحسین(ع) در موکب حضرت احمدبن موسی(ع) کربلا را بسیار تأثیرگذار دانست و عنوان کرد: این موکب در شرایط بسیار خوب و در عرصه بسیار گسترده در حال ارائه خدمات به زوار امام حسین(ع) است و شهرداری شیراز نیز با مصوبه شورای اسلامی شهر در این خدمتگزاری سهیم است.

فعالیت موکب در «مرز شلمچه» و «کربلا»

مسئول ستاد اربعین شهرداری شیراز نیز اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد اربعین کشوری و ستاد اربعین استانی و همچنین مصوبه شورای ششم، شهرداری شیراز موظف شد علاوه بر استقرار و فعالیت در موکب احمد بن موسی(ع) در مرز شلمچه، ۳۰ نفر از همکاران نیز همگام با سپاه فجر فارس در موکب احمد بن موسی(ع) در کربلای معلا در خدمت به زوار حضور یابند.

روح‌الله خوشبخت بیان کرد:۳۰ نفر از همکاران شهرداری شیراز از حوزه‌های مختلف که دارای سنوات و تجربیات قوی در این حوزه هستند به همراه خادمین زوار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در موکب موکب احمد بن موسی(ع) کربلا خدمات دهی می‌کنند.

وی با اشاره به این بازدید گفت: ما شاهد و ناظر اقدامات بسیار خوب در راستای اسکان زائرین، توزیع نذورات بین زائرین و مواردی از قبیل حوزه‌های تأسیساتی، نگهداری و سایر مواردی هستیم که موردتوجه هم استانی‌های عزیز و زائرین اباعبدالله الحسین(ع) واقع شده است.

معاون شهردار شیراز ابراز امیدواری کرد: با چنین کارهای بزرگی شاهد برپایی و برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم بزرگ اربعین حسینی(ع) که هر ساله اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و شیعیان امت اسلامی را رقم می‌زند، باشیم.

کد خبر 1777873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha