فرصت‌سازی نوجوانان مسجدی تربت‌جام برای تربیت نسل حسینی

نوجوانان مسجدی در کانون فرهنگی هنر و اندیشه تربت جام با راه اندازی یک موکب دانش آموزی در ایام شهادت دردانه امام حسین(ع) فرصتی را برای برنامه های تربیتی و ترویج معارف اهل بیت(ع) ایجاد کرده اند.

خبرگزاری شبستان مشهد | نوجوانان امام حسینی مهم نیست در کجای این سرزمین باشند، عشق و ارادت آنها به خاندان پاک نبوت و سیداالشهدا(ع) و یاران و فرزندانش جوششی دلنشی در قلب های پاک وبی ریای آنها ایجاد کرده و با هر میزان توانی که داشته باشند می کوشند این دلدادگی را نشان دهند.

تربت جام، شهری مرزی در شرق خراسان رضوی که اهل سنت و شیعیان در کنار هم سالهاست مشق اتحاد می کنند و در مناسبت های دینی و ملی هم دوشادوش هم بیریا فعالند. به خصوص در ایام محرم و صفر که ماه عزای شییعیان است اهالی این شهر مرزی حرمت مولای ما را حفظ کرده و حتی در کار شیعیان به عزاداری عاشورییان می پردازند.

بچه های مسجدی در کانون فرهنگی هنر و اندیشه، که یکی از مجموعه های فعال در حوزه های مختلف فرهنگی است و در طول سال با برگزاری دوره های آموزشی و برنامه های مناسبتی مختلف حالا تبدیل به یکی از قطب های اجرایی عرصه فرهنگ وهنر در تربت جام تبدیل شده، امسال در ایام محرم با برپایی یک موکب و ایستگاه صلواتی با همکاری جمعی از دانش آموزان بسیجی و بچه های مسجدی این شهر ، کوشیدند ارادت خود را به آستان پر مهر اباعبدالله و به خصوص دردانه سه ساله ایشان ابراز کنند.

امیرحسین معظمی که دبیری قرارگاه دانش آموزی میدان ۱۴صفر ۳ را نیز برعهده دارد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: همزمان با فرارسیدن ایام عزاداری در ماه محرم و برای گرامیداشت یاد شهدای کربلا به خصوص حضرت رقیه(س) با همکاری بسیج‌دانش آموزی شهرستان تربت جام، این ایستگاه صلواتی را از شب شهادت حضرت رقیه(س) تا شب شهادت امام حسن مجتبی (ع) در خیابان شهید بهشتی شهرستان تربت جام برپا کردیم.

وی افزود: برگزاری مراسمات مذهبی و برپایی اینگونه مواکب و ایستگاه‌ها  فرصتی برای خادمی و مجالی برای خدمت به مردم و عزاداران حسینی است و یکی از رویکردهای اصلی ما در قرارگاه برای آشنایی نوجوانان با اهل بیت(ع) است.

معظمی با اشاره به برخی اقدمات بچه ای مسجدی تربت جام از جمله راه اندازی هیات نوجوانان علی اکبر(ع) تصریح کرد: حضور بچه ها و نوجوانان در هیات و مسجد یک فرصت مناسب برای اجرای برنامه های تربیتی و به ویژه جهاد تبیین است . ما نیز تلاش کردیم از این موقعیت ها برای رشد معنوی بچه ها حداکثر استفاده را ببریم.

کد خبر 1777887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha