برای توسعه و تعالی شهر باید با تمام وجود تلاش کنیم

دکتر ایزدی بابیان اینکه برای توسعه و تعالی شهر باید با تمام وجود تلاش کنیم گفت: باتوجه‌به اینکه شهرکرد قدمتی بیش از هزار سال دارد و به بلندای تاریخ و به وجود اولین سنگ بنای ساکنان این شهر نمد موردتوجه مردم بوده و هنرمندانی با اشتیاق نمدمالی می‌کردند لذا باید توجه ویژه‌ای به این امر مهم داشته باشیم.

دکتر ماشاالله ایزدی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه برای توسعه و تعالی شهر باید با تمام وجود تلاش کنیم گفت: باتوجه‌به اینکه شهرکرد قدمتی بیش از هزار سال دارد و به بلندای تاریخ و به وجود اولین سنگ بنای ساکنان این شهر نمد موردتوجه مردم بوده و هنرمندانی با اشتیاق نمدمالی می‌کردند لذا باید توجه ویژه‌ای به این امر مهم داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد ادامه داد: مردم شهر شهرکرد به لحاظ فراهم بودن مواد خام از سال‌های قبل از نمد در قالب لباس و یا کلاه و باتوجه‌به وجود شرایط اقلیمی استفاده می‌کنند لذا باید این صنعت مهم را گسترش داد.

دکتر ایزدی در ادامه ابراز کرد: امروزه از نمد در صنعت خودروسازی، صنایع‌دستی، هنرهای تزیینی و در قالب‌های مختلف و نیز استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه نمد به‌عنوان یک برند و محصول درجه یک از استان و شهر شهرکرد به خارج از کشور صادر می‌شود گفت: هنرمندان و افرادی که امروز در صنعت نمد فعالیت می‌کنند درآمد نسبتا خوبی می‌توانند داشه باشند و ارزآوری بسیار خوبی هم برای استان دارد لذا وقتی ما از این ظرفیت خوب بهره می‌بریم باید تمام توان و تلاش خودمان را به کار ببندیم تا اگر تولید این صنعت مهم در استان به‌ویژه در شهر شهرکرد مغفول مانده و مورد بی‌مهری قرار گرفته آن را از راه‌ها و روش‌های مختلف رونق دهیم.

دکتر ایزدی گفت: نمد در خرداد ۱۳۹۰ توسط مسئولان به‌عنوان یک میراث ناملموس ملی به ثبت رسیده و در سال ۱۳۹۷ نیز شهرداری شهرکرد تلاش کرد که جدی‌تر وارد این عرصه شود تا این صنعت مهم را به‌عنوان یک برند برای شهر شهرکرد معرفی کند.

وی به فرش چالشتر نیز اشاره کرد و گفت: فرش چالشتر یکی دیگر از برندهای شهرکرد است که باید توجه بیشتری برای معرفی آن به کشور و حتی سایر کشورهای خارج از کشور شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهرکرد به‌عنوان یک شهر خلاق در حوزه صنایع‌دستی با محوریت نمد در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار گرفته که باید همه از مردم و مسئولان برای توسعه و معرفی نمد تلاش کنیم.

وی بابیان اینکه آموزش تاثیر بسزایی در توسعه نمد دارد گفت: حمایت همه‌جانبه از قشر صنایع‌دستی به‌ویژه نمدمالان و آموزش به جوانان علاقه‌مند می‌تواند در رونق و توسعه نمد تاثیر گذار باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد گفت: ما باید شهرکرد را که به‌عنوان قطب تولید نمد شناخته‌شده است و این صنعت مهم را در کنار هم به دنیا معرفی کنیم.

کد خبر 1777893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha