مساجد هسته مقاومت و مجاهدپرورند/ استکبار مقابل اعجاز مسجد کم آورده

حجت الاسلام والمسلمین محمدابراهیم با اشاره به اینکه مساجد هسته مقاومت جهان اسلام و مجاهدپرور هستند، گفت: امروز مسجد در مقابله با نظام سلطه نقش بی‌بدیلی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، بیستمین اجلاس سراسری مسجد صبح امروز (سه شنبه، ۳۰ مردادماه) با حضور ائمه جماعات و ائمه جمعه استان تهران در مجتمع آدینه در حال برگزاری است.

گزارش تصویر این اجلاس را اینجا ببینید.

در این همایش، حجت الاسلام والمسلمین «حسین محمدابراهیم» با اشاره به اینکه امروز همانند سال های گذشته به نام مسجد و برای مسجد در روز جهانی مسجد با حضور خدمتگزاران خانه خدا گردهم جمع شده ایم تا با آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید پیمان کنیم، گفت: ۵۵ سال پیش رژیم غاصب صهیونیست با یک نقشه شوم و پلید نسبت به مسجدالاقصی هتک حرمت کرد و اولین قبله گاه مسلمانان را به آتش کشید. با این جنایت و هتک حرمت رژیم جنایتکار صهیونیست عناد خود را با اسلام عزیز آشکار کرد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران با اشاره به اینکه اجلاس کنفرانس اسلامی به پیشنهاد ایران روز جهانی مسجد و روز به آتش کشیدن مسجدالاقصی به نام روز مسجد نامگذاری شد، بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری این روز، روز مبارزه با رژیم غاصب است. امروز دشمنان اسلام و رژیم اشغالگر با مسجد می جنگد و مساجد را از بین می برد و به آتش کشیدن مسجدالاقصی یک نمونه از اقدامات آنها در راستای مسجدستیزی است.

عناد لیبرال‌ها با مسجد

حجت الاسلام والمسلمین محمدابراهیم با اشاره به اینکه کشورهای لیبرال با مساجد عناد دارند، خاطرنشان کرد: مسجد هسته مقاومت جهان اسلام، مجاهدپرور، بصیرت آفرین و شهیدپرور است و این مسجد است که ملت ها را در مقابل نظام سلطه به تعبیر قرآن کریم بنیان المرصوص می کند.

پشت پرده دشمنی‌ها با مسجد

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار مساجد در مقابله با نظام سلطه، خاطرنشان کرد: ایستادگی مساجد در مقابل استکبار موجب شده است که آنها با مسجد مقابله کنند و بجنگند و امروز گفته می شود که همه مساجد در غزه تخریب شده اند و این رژیم وحشی مادران و کودکان را می کشند و آنها در برابر دشمنان آیات صبر و استقامت را می خوانند و با صبر است که توانسته اند ملت های مسلمان و غیر مسلمان را برابر رژیم اشغالگر به میدان آورند و می بینیم که امروز بزرگترین راهپیمایی مردم آمریکا در ایالت شیکاگو بر علیه دولتمردان شان به جهت حمایت از رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: مقابله در برابر رژیم صهیونیستی و مقاومت در برابر آنها برگرفته از درسی است که مساجد به آنها داده است چرا که مسجد ملت ها را بر علیه نظام سلطه به میدان می کشاند و روز مسجد روز مبارزه با رژیم غاصب و باند جنایتکار و روز مرگ اسراییل است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران ابراز کرد: ائمه جماعات استان تهران به نمایندگی از ائمه جماعات سراسر کشور در این گردهمایی جمع شدند تا انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیست نشان دهند.

ضعف دنیا در مقابل اعجاز مسجد

وی تصریح کرد: با حمایت از محور مقاومت و حمایت از مردم مظلوم و غیور غزه می توانیم در برابر ظالمان بایستیم. امروز همه دنیا منتظر عکس العمل ایران و محور مقاومت است و این نشان دهنده اعجازی است که مسجد به پا کرده است. ما از مسجد آموختیم که در برابر دشمنان استقامت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در روز جهانی مسجد با یکدیگر عهد می بندیم که برای نابودی رژیم سلطه تلاش کنیم و مساجد را آباد و برقرار و مکانی برای بصیرت افزایی، جهاد تبیین و آشکار کردن چهره پلید استکبار نماییم.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران ضمن تشکر از ائمه جماعات برای برقرار کردن مساجد گفت: ائمه جماعات با حضور خالصانه در سنگر مساجد توانسته اند خانه های خدا را برقرار کنند و در روز جهانی مسجد ما با هم عهد می بندیم که برای تقویت و آبادتر کردن مساجد تلاش نمایی نماییم و لازم است از ائمه جمعه شهرستان های استان تهران به عنوان متولیان رسیدگی به امور مساجد در شهرستان ها نیز برای رونق مساجد تشکر داشته باشم.

روز بازآفرینی دوباره نقش مساجد

وی روز جهانی مسجد را روز بازآفرینی دوباره نقش مساجد دانست و تصریح کرد: خداوند از انبیای الهی برای خدمتگزاری در مسجد عهد و پیمان گرفته است و انبیای الهی شرافت خود را برای خدمتگزاری به مسجد گذاشتند. خداوند در آیات قرآن کریم الگوی خدمتگزار مسجد را مطرح کرده و امروز ائمه جماعات با الگوپذیری از حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) می توانند در سنگر مسجد نقش آفرین باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدابراهیم با اشاره به شاخصه های مورد نظر قرآن کریم در مورد خدمتگزاران مساجد، تصریح کرد: حضرت ابراهیم (ع) به دلیل روح توحیدی و اخلاقی از جایگاه ویژه ای برخوردار بودند به طوری که از مظاهر دنیایی و غیر خدایی روی گردان و تسلیم محض در برابر خدا بودند، به گونه ای که آن شخصیت بزرگوار از کسانی که با خدا زاویه داشتند حتی اگر از نزدیکان شان بود، برائت می نمودند. این روح توحیدی و اخلاص بزرگترین شاخصه برای خدمتگزاران مسجد باید باشد.

وی ادامه داد: مقام دنیوی هیچ لذتی ندارد و تنها باید رضای خدا مورد توجه خدمتگزاران مسجد قرار گیرد.

وی حلم و مدارا کردن با مردم، داشتن ظرفیت و تحمل کردن رفتارهای جاهلان و صبور بودن را از دیگر ویژگی های حضرت ابراهیم(ع) برشمرد که باید مورد توجه ائمه جماعات قرار گیرد. تحمل حرف ها و صبر در برابر سختی ها انسان را در انجام ماموریت موفق می کند و امروز ائمه جماعات مساجد باید دلسوزانه، پدرانه، مخلصانه، موحدانه و دردمندانه در صحنه مسجد حضور یابند و هیچ انگیزه ای به غیر از کسب رضایت الهی را دنبال ننمایند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران مسجد را سنگری دانست که ائمه جماعات با عطر توحید و اخلاق فضای آن را معطر می کنند، ابراز کرد: ضرورت دارد که ائمه جماعات مخاطبان خود را معطر به عطر توحید و اخلاق نمایند و میزبان مومنان شوند چرا که خداوند این فرصت بزرگ را به ائمه جماعات عطا کرده است و این افتخاری است که نصیب هر کسی نمی شود.

شهید جمهور ما امام جماعتی خستگی‌ناپذیر بود

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره ائمه جماعات شهید به ویژه شهید آیت الله رییسی گفت: این برای ما افتخار است که بالاترین مسئول کشور امام جماعتی خستگی ناپذیر بود و امروز ایشان باید الگویی برای ائمه جماعات مساجد باشد.

دغدغه های رهبری درباره مساجد رفع شود

وی در ادامه بر لزوم اهتمام به رفع دغدغه های مقام معظم رهبری نسبت به مساجد تاکید کرد و افزود: لزوم برقرار بودن مساجد و نیز خدمت رسانی به مردم در کنار اقامه سه نوبت نماز جماعت باید مورد توجه مساجد قرار گیرد؛ ضمن اینکه آموزش قرآن کریم، نهج البلاغه، آموزش احکام شرعی، معارف دین، ارائه خدمات اجتماعی، معیشتی، اقتصادی باید مورد توجه مساجد قرار گیرد و مطالبه به حق در این زمینه باید محقق شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدابراهیم تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی را یکی دیگر از دغدغه های مقام معظم رهبری از مساجد دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در محفل انس با قرآنی که در ماه مبارک رمضان برگزار شد، فرمودند ای کاش هر مسجدی یک محفل قرآنی داشت. امروز ضرورت دارد مساجد نسبت به جلسات تفسیر قرآن و سیراب کردن مردم از معارف کلام الهی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به حمایت های شهرداری تهران و مرکز فعالیت های دینی شهردرای از مساجد گفت: در قالب طرح شهید آرمان علی‌وردی ۵۰۰ مسجد به همت شهرداری تهران مورد حمایت قرار گرفت و رونق یافت؛ ضمن اینکه مورد حمایت قرار گرفت.

کد خبر 1777910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha