اربعین تمرینی برای به میدان آوردن مردم/ ۱۳۳ کیلومتر راهپیمایی اربعین در گلستان برگزار می شود

حجت الاسلام گرزین اظهارداشت: اربعین تمرینی برای به میدان آوردن مردم، نقش آفرینی مردم و مدیریت جهانی در دوران امام زمان (عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام عباسعلی گرزین امروز (سه شنبه ۳۰ مرداد) در نشست خبری مواکب دلدادگان اربعین حسینی گفت: اربعین در حقیقت یک تمرین، رزمایش و آماده باش و تمرینی برای مدیریت دورانی که قرار است خیابان نجف تا کربلا جهانی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: بهترین بستر مناسبی که اهل بیت(ع) دستور دادند اربعین است که در حال بلعیدن فرهنگ غرب و از بین می برد.

وی ادامه داد: در حال حاضر فرهنگ دینی ما فرهنگ انسان گرایی مضمون را یک جایگزین ویژه و مطلوب و به گزینی به دنیا نشان می دهد.

حجت الاسلام گرزین اظهارداشت: اربعین تمرینی برای به میدان آوردن مردم، نقش آفرینی مردم و مدیریت جهانی در دوران امام زمان (عج) است.

وی گفت: مقیاس اربعین هم جهانی است و از همه کشورها حضور می یابند و اینجا امتداد پیدا می کند و محدود به نجف و کربلا نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه اسلام جمهوری اسلامی ایران نزدیکترین قرابت به اسلام ناب است، افزود: مسئولیت پذیری و ایثارگری در کشور ما زودتر گسترش یافته و امتداد می یابد.

وی گفت: در سال های اخیر در استان گلستان نیز شاهد شکوفایی پدیده جهانی و تمدنی اربعین هستیم و سال به سال شاهد اوج شکوفایی بیشتر خیابان های اربعین و مراسمات اربعین هستیم.

حجت الاسلام گرزین با اشاره به شرکت ۳۵۰ هزار نفر در خیابان اربعین سال گذشته گرگان، افزود: امسال پیش بینی می شود این تعداد با رشد ۱۵ درصدی به ۵۰۰ هزار نفر برسد.

وی گفت: در سال گذشته ۱۱۰ موکب در خیابان اربعین گرگان برپا شد و امسال نیز ۱۷۰ موکب برپا می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از برپایی بیش از ۴۰۰ موکب مردمی در ایام اربعین حسینی خبر داد و افزود: بیش از ۱۳۳ کیلومتر راهپیمایی در روز اربعین حسینی در استان برگزار می شود.

وی گفت: طولانی ترین راهپیمایی اربعین مربوط به شهرستان گالیکش به طول ۳۳ کیلومتر از گلزار شهدای گمنام این شهرستان تا امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس و شهرستان مینودشت به طول ۲۰ کیلومتر تا امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس است.

حجت الاسلام گرزین اظهارداشت: در بیش از ۲۲ نقطه استان گلستان پیاده روی اربعین و خیابان های اربعین و مواکب متمرکز برپا می شود و بیشترین مواکب با ۱۷۰ موکب در گرگان است.

وی از برگزاری پیاده روی ویژه در ۲ نقطه استان در روز اربعین خبر داد و گفت: این پیاده روی در گرگان و گنبد برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: برای سومین سال مردم شهرستان آق قلا در صبح اربعین به صورت پیاده روی به سمت امامزاده عبدالله(ع) گرگان حرکت می کنند و در گرگان هم این حرکت از میدان شهردایر به سمت امامزاده است.

وی با اشاره به برنامه های آخر ماه صفر، از اعزام ۳۰ کاروان پیاده روی از استان گلستان به مشهدالرضا خبر داد و گفت: اجتماع عظیم عزاداران گلستانی در ۱۳ شهریور مصادف با ۲۹ صفر با حضور بیش از ۲ هزار نفر از زائران گلستانی در مسجد گوهرشاد برگزار می شود.

حجت الاسلام گرزین افزود: همچون سال های قبل، در دهه آخر صفر ۳۵۰ مبلغ و مبلغه برای تبلیغ فرهنگ حسینی در استان اعزام می شوند.

کد خبر 1777938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha