اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمان، ابلاغ صلح‌یار دریافت می‌کنند

برای اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهر کرمان ابلاغ صلح‌یار صادر می‌شود تا جزو اعضای هیئت‌های صلح مساجد قرار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، نشست بررسی راهکارهای اجرایی «طرح هر مسجد یک هیئت صلح» و صدور ابلاغ صلح‌یاری برای اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهر کرمان و شهرستان‌های استان سه‌شنبه(۳۰ مرداد) به میزبانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد.

در این نشست علی مهدی‌خانی، مدیر ستاد و محمد بصیریان،  مسئول روابط عمومی معاونت حل اختلاف دادگستری کل استان درباره موضوع صدرالاشاره به گفتگو و تبادل نظر پرداختند و با توجه به برنامه‌ریزی و نظر معاون حل اختلاف دادگستری کل استان قرار است برای اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهر کرمان ابلاغ صلح‌یار صادر شود تا جزو اعضای هیئت‌های صلح مساجد قرار بگیرند.
بر پایه این گزارش؛ با توجه به مسئولیت معاونت حل اختلاف دادگستری در خصوص شوراهای حل اختلاف، موسسات داوری، موسسات میانجی‌گری و هیئت‌های صلح از عمده‌ترین اهداف و ماموریت‌های اصلی این معاونت ترویج فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین و جلوگیری از تشکیل پرونده و رفتن به محاکم دادگستری و تداوم دوستی و ارتباطات بین مردم است.
هیئت‌های صلح؛ تشکل‌های مردمی هستند که در ادارات، مدارس، مجامع مختلف، مساجد، اصناف، کلانتری‌ها و سایر مکان‌ها می‌توانند با هدف دعوت مردم به صبر (صلح بخشش و رضایت) تشکیل شوند.
بر اساس دستورالعمل تشکیل ستاد صبر و همچنین موافقت رئیس کل دادگستری و برنامه‌ریزی‌های معاونت حل اختلاف، مذاکراتی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان و بعضی از شهرستان‌ها و همچنین با مسئول رسیدگی به امور مساجد استان و ستاد تعالی مساجد انجام شده و اقداماتی برای ایجاد هیئت صلح در ۱۴ مسجد شده است.

کد خبر 1777971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha