پیاده روی جاماندگان اربعین در گلوگاه برگزار می شود

ذاکری گفت: همزمان با اربعین حسینی آیین پیاده روی جاماندگان از قافله اربعین حسینی در گلوگاه با برنامه‌ریزی انجام شده با شور خاص برگزار می شود.

مجتبی ذاکری_ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلوگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران اظهار کرد: پیاده روی اربعین بزرگترین حرکت مذهبی است که جهانیان را به خود جلب کرده است.  
وی افزود: مبنای قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار کرد و پیاده روی اربعین و مراسمات اربعین باید زمینه ای برای احیای این واجب الهی در جامعه باشد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلوگاه یادآور شد: با توجه به اینکه پیاده روی اربعین آغاز شده و در آستانه اربعین‌حسینی هستیم، بسیاری از مردم از حضور در این مراسم‌معنوی در کربلا محروم‌هستند و تلاش داریم تا این‌مراسم پیاده روی اربعین در گلوگاه برگزار شود.
ذاکری با بیان اینکه ستاد گرامیداشت اربعین حسینی شهرستان گلوگاه برگزار شد، عنوان کرد: پیاده روی جاماندگان از قافله اربعین حسینی در گلوگاه با برنامه‌ریزی انجام شده با شور خاص برگزار می شود.
وی افزود: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰ صبح از مسجد ملا عباس به سمت بقعه سید محمد هشتیکه همراه باقرائت زیارت اربعین برگزار می‌شود.
عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان گلوگاه اظهار کرد: در مراسم ستاد بزرگداشت اربعین گلوگاه بر لزوم ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی در این‌پیاده روی تاکید شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تبیین مکتب و قیام امام حسین(ع) مساله مهم در پیاده روی اربعین است که همه باید پیام رسان کربلا باشند و قیام عاشورا را به درستی برای نسل نو تبیین کنند.

کد خبر 1777997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha