حضور نماینده قرآنی گیلان در کاروان نور اربعین 

سبحانی یکی از نمایندگان قرآنی استان گیلان در کاروان قرآنی نور اربعین گفت: این کاروان تقریبا ۱٠ سال است که هر سال فقط در موعد اربعین قاریان را اعزام می کند و امسال از ۱۴ ملیت، بیش از یکصد قاری قرآن کریم در ۲ بخش بانوان و آقایان حضور دارند.  

سامان سبحانی_ از قاریان استان گیلان که برای اولین بار در کاروان قرآنی نورالعین شرکت کرده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن ابراز خرسندی از توفیقی که نسیبش شده است، اظهار کرد: سالیانه زمان اربعین تعدادی از قاریان، مرتلان، حافظان، موذنان و موشحات توسط کمیته اعزام قاریان شورای عالی قرآن جهت اجرای برنامه در مسیر پیاده روی مشایه اربعین و نجف و کربلا، کاظمین، سامرا و همچنین استان های عراق مانند اربیل، قادسیه، کرکوک و نینوا، دعوت می شوند.  

وی افزود: تمام قراء از طریق سامانه ثبت نام کرده و کمیته اعزام بر اساس سوابق قرآنی فرد قراء را انتخاب کردند.  

سبحانی تصریح کرد: این کاروان تقریبا ۱٠ سال است که هر سال فقط در موعد اربعین قاریان را اعزام می کند و محفل از سوی شورای عالی قرآن، سپاه پاسداران، ستاد اربعین برگزار می شود.  

وی در ادامه در خصوص سوابق فعالیت های قرآنی اش گفت: رتبه دوم مسابقات کشوری دانشجویان فنی و حرفه ای سراسرکشور ۱۴۰۲، رتبه سوم مسابقات دانشجویان دانشگاه آزاد سراسر کشور ۱۴۰۳، منتخب فینال مسابقات کشوری دارالقرآن امام علی(ع) ۱۴۰۰، رتبه دوم مسابقات دانش آموزی استان گیلان در سال های ۹۴ و ۹۵ جزو کارنامه قرآنیم است.  

سبحانی بیان کرد: قاریان اعزامی کاروان قرآنی مسعود خیری، ابراهیم خامسی، حمید جلیلی، جواد رفعتی، محمد پورعاشوری، جعفر ملک پور، بشیر حسین زاده و سامان سبحانی از سوی موکب احباب الحسین(کربلا معلی) هستند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این کاروان از ۲۴ مردادماه تا پنجم شهریورماه است، افزود: در کاروان امسال بیش از یکصد قاری قرآن کریم و موشح در ۲ بخش بانوان و آقایان حضور دارند.  

سبحانی با اشاره به اینکه در این برنامه، قاریانی از ۱۴ ملیت از طریق ایران به عراق اعزام می شوند خاطر نشان کرد: پایان‌بخش برنامه‌های این کاروان، محفل انس با قرآن در شب اربعین حسینی در کربلای معلی خواهد بود.

وی همچنین اذعان کرد: با توجه به وقایع اخیر که در فلسطین و غزه رخ داده، محور برنامه‌های قرآنی امسال مسئله فلسطین، غزه و یادبود شهدای فلسطین و در رأس آنها شهید اسماعیل هنیه است.  

سبحانی در ادامه گفت: البته رسانه ملی نیز از طریق شبکه‌های مختلف به خصوص شبکه‌های یک تا سه و شبکه نسیم این برنامه‌ها را پوشش می‌دهند.

حضور نماینده قرآنی گیلان در کاروان نور اربعین 

کد خبر 1778012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha