جشنواره خوشنویسی جوانان زیر ۲۰ سال کشور در مرز باشماق اجرا می‌شود

هوشیاری گفت: به مناسبت ایام اربعین حسینی جشنواره خوشنویسی جوانان زیر بیست سال کشور در موکب فرهنگ و هنر مرز باشماق مریوان اجرا می‌شود.

هوشیاری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: موکب فرهنگ و هنر با مسوولیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که مسئولیت کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان را برعهده دارد برپاشده است.

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی و هنری گسترده‌ای در این موکب برنامه‌ریزی شده که برای زائران اربعین حسینی اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره خوشنویسی جوانان زیر بیست سال کشور یکی از برنامه‌هایی است که در این موکب در مرز باشماق اجرا می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان یادآور شد: براساس برگزاری این جشنواره آثار خوشنویسان سراسر کشور در این موکب در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد و تعدادی از خوشنویسان جوان نیز برای مرحله حضوری نویسی به مدت دو روز به مرز باشماق دعوت می‌شوند.

هوشیاری افزود: در مرحله حضوری نویسی هنرمندان عرصه خوشنویسی آیات و روایاتی از عاشورا و اربعین حسینی را کتابت می‌کنند و آثار آنها در قالب نمایشگاه نمایش داده می‌شود.

وی همچنین به ارائه فراخوانی برای ارائه برنامه در موکب فرهنگ و هنر مرز باشماق اشاره‌کرد وگفت:براساس این فراخوان گروههایی از استان های آذربایجان شرقی،گیلان، تهران،همدان، کرمانشاه و کردستان انتخاب شدند تا برنامه‌هایی از قبیل تعزیه خوانی،نمایش خیابانی داشته باشند.

وی حضور گروه‌های دف نوازی و شعرخوانی با حضور هنرمندان محلی را از دیگر برنامه‌های موکب فرهنگ و هنر مرز باشماق برشمرد و ادامه داد: مسابقه عکس موبایلی، داستان کوتاه و برنامه های ویژه کودکان به صورت روزانه در این موکب در ایام اربعین حسینی انجام می‌شود.

کد خبر 1778014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha