مسجد در گستره اسلام محور کنشگری‌های اجتماعی بوده است

حجت الاسلام محمد استوارمیمندی گفت: مسجد در گستره تاریخ اسلام محور بسیاری از کنشگری های اجتماعی، فرهنگی و حتی دفاعی مسلمانان بوده است.

حجت الاسلام محمد استوارمیمندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس با گرامی داشت روز جهانی مسجد، گفت: ۳۱ خرداد مصادف با ۲۱ اوت سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی در سال ۱۹۶۹ یعنی ۵۵ سال پیش توسط صهیونیست های جنایتکار است.به همین مناسبت و به پیشنهاد ایران و تایید کشورهای سازمان همکاری اسلامی این روز به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

وی افزود: نگاه قرآن کریم در اهمیت دادن به مسجدسازی و فرهنگ سازی مسجدگزینی قابل انکار نیست چرا که مسجد نه تنها خانه خدا و محل عبادت مسلمانان است بلکه در گستره تاریخ اسلام محور بسیاری از کنشگری های اجتماعی، فرهنگی و حتی دفاعی مسلمانان بوده است.

 مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ ادامه داد: متاسفانه امروز با تغییر سبک زندگی مردم جایگاه مساجد از جایگاه ذاتی و اصلی خودش دور شده است به همین دلیل بسیاری از نخبگان دینی جامعه، طرح مسجدمحوری را مهمترین راه بازگشت مساجد به جایگاه بایسته خود دانسته اند.

وی به مهمترین ملزومات مسجد محوری اشاره کرد و تاسیس، توسعه و مرمت بنای مساجد، تأمین زیرساخت ها و تکمیل امکانات مساجد و حمایت ویژه از امام جماعت به عنوان مدیر مسجد از جمله این ملزومات عنوان کرد.

حجت الاسلام استوار میمندی همچنین توجه به نرم افزارهای فرهنگی مسجد،  حمایت از برنامه های فرهنگی در مساجد و اهتمام به استقلال مالی مساجد از طریق ایجاد منابع پایدار و احیای فرهنگ وقف را دیگر ملزومات مسجد محوری برشمرد.

کد خبر 1778039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha