اصفهانی ها پیاده عازم امامزاده شاه کرم می شوند

همزمان با روز اربعین، پیاده روی عاشقان حسینی از مسیر آستان مقدس امامزاده زینبیه تا آستان مقدس امامزاده شاه کرم واقع برگزار و اصفهانی ها به یاد زائران کربلا گام بر می دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، پیاده روی عاشقان امام حسین(ع) موسوم به جاماندگان اربعین مراسمی است که در سراسر کشور این سال ها فراگیر شده که مسیر زینبیه اصفهان تا امامزاده شاه کرم( جعفرابن الرضا) در مجاورت فرودگاه شهید بهشتی این شهر، ۲ دهه سابقه دارد.


مردم عراقی مقیم اصفهان از ۲ دهه پیش تاکنون به یاد زیارت اربعین کربلا مسیر زینیبه تا امامزاده شاه کرم را پیاده طی کردند که این مراسم این سال ها به یکی از مراسم های پرشکوه استان اصفهان تبدیل شده و در بین بقاع متبرکه کشور کم نظیر است.


امسال نیز این مراسم مثل سال های گذشته صبح روز اربعین از مسیر امامزاده زینبیه اصفهان آغاز تا آستان امامزاده شاه کرم ادامه پیدا خواهد کرد که مراسم مذهبی شامل سخنرانی، اقامه نماز ظهر و عصر و توزیع نذری بعد از پیاده روی پیش بینی شده است.


در طول مسیر نیز موکب های مردمی برپا و از عاشقان سالار شهیدان عالم و زائران این حرم مطهر پذیرایی خواهد شد.


بعد ازظهر روز اربعین مقتل خوانی و اجرای تعزیه با حضور یکی از گروه های برتر استانی نیز پیش بینی شده که با انجام تمهیدات لازم میزبانی از قریب به یک میلیون زائران فراهم شده است.


تعزیه خوانی در قالب برنامه نمایش آینی و اجرای متفاوت همراه با مقتل خوانی به مرحله اجرا می رسد که هر سال بر کیفیت اجرای ان افزوده می شود.


برپایی نمایشگاه عکس اربعین، ارائه خدمات ویژه کودکان و نوجوانان، خدمات فرهنگی و مذهبی‏‌، سینه زنی، عزاداری و قرائت ادعیه از جمله دیگر برنامه های روز اربعین در محل آستان مقدس امامزاده شاه کرم است.
کلیه برنامه های روز اربعین به صورت خانوادگی بوده و عاشقان حسینی علاوه بر حضور انفرادی می توانند به اتفاق خانواده و فرزندان خود در این مراسم شرکت کرده و از خدمات آن بهره مند شوند.
پخش مستقیم این برنامه از طریق شبکه های اجتماعی از سوی متولیان برگزاری این مراسم پیش بینی شده تا از راه دور نیز شرایط برای مشاهده بخش های مختلف پیاده روی و تعزیه خوانی فراهم شود.


بر اساس اعلام روابط عمومی آستان مقدس امامزاده شاه کرم، پیش بینی پارکینگ خودرو، امکانات رفاهی، پذیرایی ناهار و ارائه خدمت به زائران این حرم مطهر و عزاداران حسینی در محل این امامزاده صورت گرفته و زائران دغدغه ای نسبت به این دسته از موضوعات نداشته باشند.


با توجه به گرمای احتمالی هوا پیش بینی سیستم سرمایشی برای مخاطبان مقتل و تعزیه خوانی شده است.

کد خبر 1778048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha