خدمات رسانی روزانه به ۵ هزار زائر اربعین حسینی از سوی موکب امامزادگان گلستان

حجت الاسلام کوهساریان گفت: موکب امامزادگان و بقاع متبرکه استان گلستان مستقر در مرز مهران روزانه به پنج هزار زائر اربعین حسینی خدمات رسانی می کند.

حجت‌الاسلام ابوالفضل کوهساریان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان در خصوص خدمات رسانی موکب امامزادگان و بقاع متبرکه استان گلستان مستقر در مرز مهران به زائران پیاده روی اربعین حسینی گفت: موکب امامزادگان و بقاع متبرکه استان گلستان در راستای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی هر ساله از پنجم صفر تا یک روز بعد از اربعین در مرز مهران برپا می شود که این موکب امسال از (۲۰ مرداد) در مرز مهران برپا شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: امسال این موکب با حضور ۵۰ خادم در راستای خدمت رسانی بهه زائران فعالیت های بسیار خوبی را ارائه می دهند.

وی با اشاره به فعالیت موکب امامزادگان و بقاع متبرکه استان گلستان در بخش های مختلف فرهنگی، مذهبی و پذیرایی، گفت: این موکب روزانه به پنج هزار نفر از زائران در سه وعده صبحانه، ناهار و شام خدمت رسانی می کند.

حجت الاسلام کوهساریان ادامه داد: یکی از فعالیت های بسیار خوبی که در این موکب انجام می شود حضور ۱۰ روحانی اعزامی از شهر مقدس قم برای برگزاری برنامه های فرهنگی است.

وی اظهارداشت: اقامه نماز جماعت در سه نوبت صبح، ظهر و مغرب با شرکت خیل عاشقان به صاحت مقدس اباعبدالله الحسین (ع) که جهت شرکت در پیاده روی اربعین حسینی حضور دارند از دیگر برنامه های مذهبی این روحانیون مستقر در موکب است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به توزیع سربند، چفیه و محصولات فرهنگی بین زائران اربعین حسینی، افزود: با حضور این روحانیون غرفه های مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی نیز برپا شده است.

حجت الاسلام کوهساریان گفت: برپایی غرفه کودک با اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی برای نوجوانان و کودکانی که در این حماسه عظیم اربعین حسینی شرکت می کنند، از دیگر برنامه های فرهنگی موکب امامزادگان و بقاع متبرکه گلستان است.

وی افزود: در بخش دیگر از برنامه های خدماتی از زائران اربعین حسینی با چای، دمنوش و شربت و آب معدنی و پخت نان گرم پذیرایی می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: این موکب با استفاده از ظرفیت خیرین و موقوفات منطبق و منابع فرهنگی امامزادگان به منظور ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی برپا شده است.

وی اظهارداشت: این آمادگی برای کسانی که می خواهند در سال های آینده برای برپایی موکب جهت خدمات رسانی بیشتر و بهتر به زائران کمک کنند و در ثواب این موکب ها و خدمات رسانی ها و پیاده روی ها سهیم شوند، وجود دارد.

کد خبر 1778069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha