توسعه نامتوازن کرمان به دلیل ظرفیت های صنعتی و معدنی متفاوت در بخش شمال و جنوب استان است

استاندار کرمان در خصوص چرایی توسعه نامتوازن شمال و جنوب استان کرمان بیان کرد: ظرفیت های صنعتی و معدنی در جنوب استان ‌کرمان فعال شده و در حال توسعه است و بعضا برخی دستگاه های خدماتی در حوزه درمانی در مرکز استان با کمک معادن خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ "محمدمهدی فداکار" استاندار کرمان شامگاه چهارشنبه (۳۱ مرداد)  در نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه هفته دولت، با تبیین ابعاد خدمات رسانی در بخش خصوصی و دولتی در زمینه درمان اظهارداشت: اقدامات ارزنده ای در بخش خصوصی و دولتی در زمینه درمان خصوصا سرطان انجام شده است. 
وی با تقدیر از انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان گفت: انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان "یاس" کرمان، ظرفیت های حوزه درمان را در اختیار دانشگاه قرار می دهد تا در چرخه آموزشی و درمانی دانشگاه قرار گیرد و این مهم قابل تقدیر است.
استاندار کرمان، توسعه نامتوازن استان را به دلیل ظرفیت های صنعتی و معدنی متفاوت در بخش شمال و بخش جنوبی استان دانست و افزود: کار معادن در جنوب هم در حال توسعه است و بعضا برخی دستگاه های خدماتی در حوزه درمانی در مرکز استان با کمک معادن خریداری شده اند.
فداکار در بخش دیگری از سخنان خود اختلاف با وزارت نیرو را ‌علت تعلل در انتقال آب دانست و گفت: اما مشکل پروژه در دست اقدام حل خواهد شد و ما در سطح شهر قطعی آب نداریم ولی افت فشار آب را بدلیل ساخت مجتمع های بزرگ شاهد هستیم.
استاندار کرمان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ساماندهی میدان اول هفت باغ گفت: میدان اول هفت باغ دوصاحب دارد، برای آن پروژه ای تعریف شده و به دنبال آن هستیم تا در این دوره از شورا به جمع بندی برسیم و نهایی شود.
استاندار کرمان با تاکید بر لزوم توجه به مصرف بهینه آب به جهت مصرف بی سابقه برق و آب با توجه به تداوم شدید گرما ‌بیان کرد: اولین استانی که مصرف آب با این مقیاس در حوزه صنعت از دریا را دارد استان کرمان است.
وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا توسعه معادن در شهر کرمان منجر به پیشرفت مردم نمی شود، گفت: در حوزه معادن، بخش اعظم درآمد مربوط به سهامدار است و این سود متعلق به سهامدار است؛ هرچند  ۳۹ میلیون سهامدار سهام عدالت از این مجموعه است و معادن در حوزه ایجاد اشتغال، مسئولیت اجتماعی و دیگری کارهای جنبی و خدماتی که توسط معادن در مرکز استان انجام می‌شود، همواره پای کار بوده اند.
فداکار در خصوص نگرانی شدید مردم جنوب استان از انتقال پروژه آب هلیل رود، قاچاق سوخت، روند کُند ساخت بیمارستان جیرفت و عنبرآباد تصریح کرد: روند ساخت بیمارستان پس از سالها تعطیلی تسریع شده و پروژه با اعتبار در حال پیشرفت ولی زمانبر است.
وی در خصوص انتقال آب هلیل رود هم با بیان اینکه از لحاظ فنی موافق نبودیم و پیگیری نشد، افزود: از آب سد شهیدان امیر تیموری برای شهر رابر تامین شد و قطعا آب از هلیل رود به سمت دیگری نخواهد رفت. 
استاندار کرمان تامین سوخت و جلوگیری از قاچاق سوخت را یک معضل جدی دانست و افزود: طرح کدینگ یا رمزگذاری کارت‌های سوخت به منظور مدیریت مصرف و جلوگیری قاچاق سوخت، در استان کرمان اجرا می‌شود که خروجی خوبی در خصوص کاهش قاچاق بدنبال داشته است.
فداکار با گرامیداشت هفته دولت و اشاره به پروژه های قابل افتتاح در این هفته در حوزه های صنعتی، کشاورزی و گردشگری گفت: ۱۵۶ پروژه با اعتبار بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در این حوزه ها آماده افتتاح است که سه پروژه آن شاخص ملی و با اعتبار بیش از هشت هزار میلیارد تومان در این ایام به بهره برداری می رسد.
استاندار کرمان به پروژه های بخش دولتی با ۵۰۸ پروژه و اعتبار بیش از سه هزار میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: ۴۳۷ پروژه آن با اعتبار بیش از دو هزار میلیارد تومان و ۷۱ پروژه دیگر با اعتبار هزارو  ۵۱۶ میلیارد تومان در هفته دولت کلنگ زنی می شود.
وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی و افتتاح پروژه های دولتی به تفکیک دستگاه های اجرایی ۳۲۷ پروژه متعلق به دستگاه های اجرایی، ۹۸ پروژه شهرداری ها و ۸۳ پروژه دهیاری ها با مجموع اعتبار بیش از سه هزارو  ۷۰۰میلیارد تومان خبر داد.
کد خبر 1778107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha