تشریح برنامه‌های هفته جهانی مساجد در ایلام

برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام در روز جهانی مسجد تشریح شد.

حجت الاسلام چراغی پور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام عصر چهارشنبه ۳۱ مرداد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام گفت: ۵۵ کانون فرهنگی هنری در نقاط مختلف استان ایلام خدمات رسانی ویژه‌ای را به زائرین اربعین حسینی به صورت شبانه روزی انجام می‌دهند.

وی افزود: خدمات از ورودی شهرستان های چرداول، ایوان، دره شهر، دهلران شروع و به مرز مهران ختم می شوند و در مرز مهران نیز، برگزاری محافل انس با قرآن، اهدا بسته های فرهنگی، پخش مواد غذایی و اسکان و پذیرایی در حال انجام است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: در کنار مساجد، تشکیل خادمان افتخاری مساجد استان ایلام که به صورت شیفت بندی در نقاط مختلف استان در حال خدمت رسانی هستند.

حجت‌الاسلام چراغی‌پور ادامه داد: قرارگاه امام حسین در مرز مهران از ۱۷ مرداد کار خود را شروع و تا ۸ شهریور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: پارکینگ ویژه برای بچه های مسجد در مرز مهران اختصاص یافته تا به صورت رایگان از آن استفاده کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: موکبی در مسجد امام سجاد و صاحب الزمان مهران، در روستاها چنگوله و چالاب و موکب هایی نیز در مساجد شهرستان دهلران از ورودی آن یعنی دشت عباس تا دهلران و روستای بیشه دراز و روستای کاور در همه ی این موکب ها بچه های مسجدی فعالیت می کنند و ما در کنار مردم و همراه مردم هستیم.

وی ادامه داد: ۳۰ مرداد به عنوان هفته مساجد نامگذاری شده، در این هفته برنامه های از جمله غبار روبی مساجد در نقاط مختلف استان، جلسه مشترک با ستاد اقامه نماز استان، برگزاری محافل انس با قرآن، تجلیل از موذنین، مکبرین و ائمه جماعات در نقاط مختلف شهری و روستایی و نشست های بصیرتی ویژه مساجد با حضور روحانیون در نقاط مختلف شهری و روستایی و اهدای کتاب به مساجد از مهمترین برنامه های هفته مساجد در استان ایلام است.

وی با اشاره به فعالیت مساجد در حوزه تبین ایثار و شهادت گفت: بچه های مساجد استان در جهت حمایت از مردم فلسطین در مراسمات ویژه حضور پر شوری در جمعه های خشم در بعد از نماز جمعه داشتند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: نمایشگاه نقاشی کودک و نوجوان به حمایت از مردم مظلوم غزه و کودکان غزه و برگزاری نشست های بصیرتی در خصوص حمایت همه جانبه از مسجد الاقصی و محور مقاومت بخشی از این برنامه ها بوده است.

وی افزود: از سال گذشته و بر اساس سیاست های ابلاغی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور در حال فعالیت هستند.

کد خبر 1778180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha