مساجد در تربیت نسل جوان و مقابله با تهدیدات فرهنگی نقش مهمی دارند

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی گفت: مساجد باید همچنان به عنوان پایگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه عمل کنند و در تربیت نسل جوان و مقابله با تهدیدات فرهنگی نقش فعالی داشته باشند.

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: مساجد در دوران پیامبر اکرم (ص) به عنوان پایگاه‌های هدایت، آموزش و مبارزه با ظلم اهمیت بسزایی داشتند و مسجد در آن زمان نه تنها محل عبادت، بلکه مرکز تصمیم‌گیری‌های مهم و کانون تجمع برای مسلمانان بود و پیامبر اکرم (ص) با استفاده از مسجد، جامعه‌ای را متحول کرد که الگویی برای تمام بشریت شد.

وی افزود: مساجد همچنین در دوران مبارزه با رژیم ستم‌شاهی، به عنوان پایگاه‌های مقاومت و سازماندهی نیروهای انقلابی ایفای نقش کردند و امام خمینی (ره) با تکیه بر قدرت مردم و با استفاده از مساجد، توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند.

رضایی گفت: مساجد باید همچنان به عنوان پایگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه عمل کنند و در تربیت نسل جوان و مقابله با تهدیدات فرهنگی نقش فعالی داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی ادامه داد: نوجوان و جوانی که در مسجد آموزش می بیند از یک سو خانواده خود را تحت تاثیر قرار داده و از سوی دیگر با ورود به اجتماع می تواند در عرصه فرهنگی تاثیرگذار ظاهر شود.

رضایی گفت: اگر بتوانیم جایگاه مسجد را با زندگی مردم و به ویژه با بهترین ثانیه های زندگی جوان پیوند بدهیم، به جایگاه واقعی و اثرگذار مسجد در این زمینه رسیده ایم.

وی گفت: بنابراین با برقراری انس بیشتر جوانان با مساجد و تشکیل کانون‌های دینی، آنان را از همان کودکی با دین و آموزه‌های دینی آشنا نمود تا در مقابل آسیب‌های اجتماعی توان مقابله‌ی بیشتری داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی با اشاره به نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز افزود: کانون ها نیز با برگزاری برنامه‌های متنوع، در این راستا تلاش می‌کنند.

گفتنی است؛ محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی، صبح امروز 31 مرداد ماه  به مناسبت روز جهانی مسجد در برنامه زنده رادیویی «چیچست» حضور پیدا کرد.

کد خبر 1778184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha