مسجدی ویژه نوجوانان

مسجد جوادالائمه محله تلگرد مشهد یک طبقه از ساختمان مسجد را به نوجوانان اختصاص داده و مسجد ویژه نوجوانان را راه‌اندازی کرده است.

خبرگزاری شبستان مشهد | فضای مساجد این روزها کم کم از آن حالت نمازخانه سالمندان خارج و مساجد به پایگاه های شور و نشاط مومنانه نوجوانان و جوانانی تبدیل شده که ضرورت حضور در مسجد را به عنوان پایگاهی اجتماعی سیاسی و فرهنگی درک کرده و پای کار اجرای برنامه های متنوعی میروند، تا هم خود و هم دیگر بچه های محل را با نور معنویت آشنا سازند. 

اما این روزها یک مسجد در یکی از محلات کم برخوردار مشهد اقدامی جالب توجه انجام داده است؛ ایجاد مسجدی ویژه نوجوانان! اینجا دیگر همه چیز با نوجوانان و کودکان است. نماز جماعت ویژه نوجوانان، جلسات مذهبی و برنامه های فرهنگی و... همه چیز اینجا به رنگ و بوی دهه هشتادی‌هاست...

مسجدی ویژه نوجوانان

جذب حداکثری در مسجد نوجونان

حجت‌الاسلام محسن زره‌پوش، امام جماعت مسجد نوجوانان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد گفت: مسجد جوادالائمه محله تلگرد مشهد که از مساجد فعال در زمینه‌های مختلف است از چند سال پیش یک طبقه از ساختمان مسجد را به نوجوانان اختصاص داده و مسجد ویژه نوجوانان را راه‌اندازی کرده است.

وی افزود: فعالیت بنده در این مسجد به لطف اهل‌بیت اقامه نماز مغرب و عشا است و پس از اتمام نماز، کلاس‌های مختلفی مثل آموزش قرائت، روخوانی و روان‌خوانی و تجوید قرآن مجید، حفظ موضوعی، احکام و آموزش اذان و مکبری را برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از ۷ ماه پیش خدمت خود را  در این مسجد آغاز کرده، گفت: هدف از تشکیل مسجد نوجوانان در واقع برگزاری نماز مخصوص نوجوانان عزیز است که در کنار آن جذب حداکثری نوجوانان صورت گیرد و آموزش معارف دین مبین اسلام که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است در مسجد و در کنار خانواده و مدرسه صورت گیرد.

رضایت والدین از تغییرات رفتاری و اعتقادی بچه ها

حجت‌الاسلام زره‌پوش، میانگین شرکت‌کنندگان نوجوانان در برنامه‌های این مسجد را ۴۰ تا ۵۰ نفر در رده‌های سنی مختلف از ۸ سال ۱۵ سال عنوان کرد و گفت: فعلا نماز مغرب و عشا در مسجد ما برگزار می‌شود و خانواده‌ها هم استقبال خوبی کرده‌اند و از تغییرات فرزندان از دیدگاه رفتاری و اعتقادی رضایت داشته‌اند.

مسجدی ویژه نوجوانان

وی با اشاره به اینکه هنوز در اوایل کار هستیم و کار با نوجوانان زمان‌بر است، گفت: کار کودک و نوجوان سیر تکاملی دارد که باید طی شود و توقع داریم با همکاری هیئت اجرایی، خانواده و مدرسه با مسجد سرعت کار بیشتر شود؛ برای همکاری با خانواده و مدرسه برنامه داریم تا حلقه تربیتی متصل شود و از این طریق پیشرفت خوبی در محله داشته باشیم.

امام جماعت مسجد نوجوانان جوادالائمه(ع) به سایر امامان جماعت توصیه کرد: هرچه نیرو و هزینه برای نوجوانان شود ارزش دارد و باید متمرکز در امر جذب نوجوانان در فضای ویروسی مجازی و از میان دوستان ناباب فضای حقیقی باشیم؛ زیرا آن‌ها به‌شدت تحت تأثیر این فضاها هستند و روح و روان و عقیده عزیزان ما به بازی گرفته شده است.

وی در پایان گفت: بی‌توجهی و غفلت و نادیده‌گرفتن تربیت دینی و عقیدتی نوجوان و جوان موجب می‌شود که گاهی باعث انکار دین توسط این قشر می‌شود، موجب عقوبت الهی بوده و دامن‌گیر ما خواهد شد.

کد خبر 1778265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha