اربعین استمرار راهبرد عاشورا و کربلاست

حجت الاسلام میثم تارم ضمن گرامیداشت ایام اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: اربعین استمرار همان راهبرد عاشورا و کربلاست و فرصتی برای بازشناسی و معرفی عاشورا، کربلا و نهضت امام حسین (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت شهیدان رجایی، باهنر و رییسی، گفت: دولت سیزدهم دولت خدمت، جهاد، اخلاص و کار شبانه روزی بود و با اقدامات شایسته ای که انجام داد مردم بسیار امیدوار بودند که شرایط اقتصادی تغییر پیدا کند.
امام جمعه جیرفت با بیان اینکه در دولت سیزدهم شاهد تغییرات سیاسی در جهان بودیم، افزود: دولت آیت الله رییسی روابط خوبی با همسایگان و با قدرت های نوظهور ایجاد کرده بود و تعاملاتی که با سران کشورهای اسلامی داشتند بسیار ارزنده و تأثیرگذار بود.
وی بیان کرد: تکمیل کارهای نیمه تمام اقدامات بسیار ارزنده شهید رییسی بود، کارخانه های تعطیل را به چرخه تولید بازگرداند، گاهی در چند دولت فعالیت این کارخانه ها همچنان معطل مانده بود اما در دولت سیزدهم بسیاری فعال شدند و بسیاری در همین هفته دولت در شُرف افتتاح هستند.
حجت الاسلام تارم با اشاره به اینکه در هفته دولت جای شهید رییسی خالی است، اظهار کرد: آبرسانی یک کار بزرگی که در حقیقت یک نهضت بود در دولت شهید رییس شروع شد و این نهضت آبرسانی بسیاری از استان ها را از بحران آب نجات داد و دولت سیزدهم برای طرح های آبرسانی سایر استان ها نیز برنامه داشت.
خطیب جمعه جیرفت عنوان کرد: هفته دولت متقارن با آغاز بکار دولت چهاردهم دولت پزشکیان شده است که تقارن دولت چهاردهم باید همراه با الگو قرار دادن سیره و منش شهید رییسی و شهیدان رجایی و باهنر برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم باشد.
وی خاطرنشان کرد: مردم در انتخابات ریاست جمهوری در دو مرحله سنگ تمام گذاشتند، پای صندوق های رای آمدند و به حجم گسترده تبلیغات سوء دشمنان پاسخ نفی دادند و در انتخاب رییس جمهور و تعیین سرنوشت خود مشارکت کردند.
حجت الاسلام تارم اضافه کرد: امیدواریم دولت پزشکیان بتواند برای این مردم عزیز که پای صندوق های رای آمدند، یک خدمتگزار خوب، لایق و شایسته همچون رییسی و شهیدان رجایی و باهنر باشد.
امام جمعه جیرفت ضمن تشکر از مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: همکاری مجلس شورای اسلامی با دولت بی سابقه بود و به همه وزرا رای اعتماد بالا، حائز اهمیت و ارزشمند دادند.
وی اضافه کرد: مجلس با رای اعتماد بالا کار را تمام کرد و مردم نیز با رفتن پای صندوق رای و انتخاب رییس جمهور کارشان را به خوبی انجام دادند و اکنون نوبت دولت تازه نفس و جدید است که بتواند به همه شعارها و وعده هایی که داده عمل کند و برای مردم منشأ خیر و برکت و مایه سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی شود.
حجت الاسلام تارم ضمن گرامیداشت ایام اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: اربعین استمرار همان راهبرد عاشورا و کربلاست و فرصتی برای بازشناسی و معرفی عاشورا، کربلا و نهضت امام حسین (ع) است.
خطیب جمعه جیرفت تصریح کرد: فلسفه اربعین نجات بشریت از ضلالت، گمراهی و سرگردانی است که در زیارت اربعین ذکر شده است زیرا امام حسین (ع) جان خود را فدا کردند تا انسان ها نجات پیدا کنند و رستگار شوند.
وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین بزرگترین پیاده روی و راهپیمایی بشریت یک اعجاز الهی است، عنوان کرد: از تمام جهان نه تنها شیعه و سنی بلکه از سایر اقوام و مذاهب در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند.
حجت الاسلام تارم بیان کرد: دشمن با تحریف واقعیت ها به دنبال ایجاد اختلاف بین مسلمانان است و بنابراین می خواهد اینگونه القا کند که پیاده روی اربعین فقط شیعیان شرکت می کنند اما ما از رسانه ها و صدا و سیما می بینیم که خواهران و برادران اهل سنت نیز در این پیاده روی و برخی نیز در خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) مشارکت دارند.
امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: پیاده روی باشکوه اربعین زمینه ای است تا دنیا با اسلام ناب و حقیقی آشنا شده و جذب اسلام شوند و ان شاءالله مقدمه ای برای تشکیل حکومت جهانی امام عصر (عج) شود.
وی با اشاره به خسارت طوفان به محصول باغات و نخیلات باغداران، ابراز کرد: همه ما شاهد بودیم در دو روز گذشته متاسفانه طوفان بسیار شدیدی وزید که منجر به خسارت فراوان به محصولات باغداران و نخیلات مردم منطقه شد.
حجت الاسلام تارم اظهار کرد: در پی این طوفان کشاورزان، باغداران و نخلداران تمام سرمایه خودشان را از دست دادند کشاورزی که تمام سرمایه و دارایی و امید او به محصول خرمای درختانش بود در یک لحظه سرمایه خود را از دست داد.
خطیب جمعه جیرفت عنوان کرد: از استاندار، ستاد بحران استان و کشور، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، فرماندار و همه مسئولین و بانک کشاورزی درخواست داریم که بیمه کشاورزان را هر چه سریع تر پرداخت کنند گر چه کشاورزان گلایه های زیادی به سقف پرداخت بیمه دارند و همچنین در خواست داریم هر چه سریع تر برآورد خسارت شود و مسئولین در حد مقدور به کشاورزان با اعطای تسهیلات بانکی و تمدید تسهیلات و یا به هر نحو دیگری کمک کنند.

کد خبر 1778379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha