حمایت از غزه در ۳۷۰ موکب سازمان اوقاف

حجت الاسلام نوروزپور با اشاره به خدمت رسانی ۳۷۰ موکب اربعین در عراق و ایران، گفت: این مواکب علاوه بررخدمات پذیرایی و اسکان در محور فرهنگی نیز خدمت رسانی می‌کنند.

حجت الاسلام «محمد نوروز پور» در گفتگو با خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان از خدمت رسانی ۳۷۰ موکب امامزادگان و بقاع متبرکه در مرزهای کشور و عراق در مراسم پیاده روی اربعین حسینی خبر داد و گفت: یکی از رویکردهای بقاع متبرکه و امامزادگان برپایی مواکب در اربعین حسینی است که با اتکاء به نیات وقفان و نذروات مردمی انجام می شود.

 مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به برپایی مواکب این این اماکن در شهرهای سامرا، کاظمین، کربلا، نجف، حرم امامزاده سیدمحمد(ع) بیان کرد: مواکب این سازمان علاوه بر توزیع اطعام، پذیرایی، اسکان، برنامه های فرهنگی نیز برای زائران تدارک دیده اند و مبلغین و کارکنان سازمان اوقاف برای قصد قربت و رضای خدا در این مواکب خدمات به زائران ارایه می نمایند و در این زمینه ستاد بازسازی عتبات عالیات و بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق نیز همکاری دارد.

 وی اظهار کرد: ارایه خدمات فرهنگی، سخنرانی با حضور سخنرانان مطرح کشوری، اجرای محافل قرآنی با حضور قاریان ممتاز کشوری در قالب کاروان های نور در مواکب و مرزهای  کشور در حال انجام است، همچنین با حضور مبلغین اعزامی هدایایی میان کودکان ایرانی و عراقی توزیع می شود.

حجت الاسلام نوروزپور همچنین به انجام فعالیت های تبلیغی پیرامون جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: با توجه به جنگ غزه و شهادت اسماعیل هنیه کارهای تبلیغی همچون توزیع پرچم فلسطین و چفیه های فلسطینی نیز میان زائران در حال توزیع است تا مراسم پیاده روی اربعین رنگ و بوی جهاد و شهادت هم دهد، همچنین اجرای مسابقات فرهنگی در مواکب از کتاب های معرفی شده نیز مورد توجه قرار می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت شهر سامرا گفت: این شهر در فرهنگ شیعه، جایگاه رفیعی دارد، از باب اینکه هم دو امام بزرگوار ما در این شهر تبعید و مدفون هستند و هم زادگاه امام زمان (عج) است، به همین جهت هفت موکب سازمان اوقاف  امور خیریه در شهر سامرا برپا و تلاش ما در این راستا است که در این شهر از نظر امکانات و وسایل پذیرایی و اسکان با توجه به گرمی هوا، خدمات خوبی به زائران ارائه شود.

کد خبر 1778412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha