مهران به عنوان منطقه ویژه فرهنگی باید به کل کشور معرفی شود

امام جمعه مهران با بیان اینکه اهمیت بعد فرهنگی حائز اهمیت است گفت: مهران به عنوان منطقه ویژه فرهنگی معرفی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام عبدالله امینی امام جمعه مهران در نشست کمیته فرهنگی، آموزشی اربعین استان ایلام گفت: مهران به عنوان منطقه ویژه فرهنگی باید به کل کشور معرفی شود.

 وی افزود: تبلیغ باید یک پشتوانه علمی و دانشی محکم داشته باشد که نقش و اهمیت افزایش سواد و دانش روحانیون در این راستا بسیار حائز اهمیت است. 

امام جمعه مهران با اشاره به اینکه امروزه جوان ما با شبهاتی دست و پنجه نرم می کند که برای من طلبه که دانش کمی دارم قابل پاسخ نیست افزود: با افزایش دانش ، بصیرت افزایی و معرفت افزایی که بعد مهم اربعین است می توان به این شبهات پاسخ مناسب داد.

حجت‌الاسلام امینی گفت: اگر فرآیند اربعین را به چهار بعد تقسیم کنیم اهمیت بعد فرهنگی بسیار حائز اهمیت بوده و مهمتر از ابعاد دیگر است. 

وی با بیان اینکه باید طلابی را در حوزه با موضوع تخصصی اربعین تربیت کنیم اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود در این راستا با دعوت از اندیشمندان، مذاهب، ادیان و... مجمع بزرگ اربعین تشکیل شود. 

وی در پایان افزود: اندیشمندان جهان از هر دین رنگ و مذهبی و آیینی با ارائه مقالات و نگارش کتب مختلف فرهنگی می توانند گامی موثر در جهت افزایش دانش و معرفت اربعین حسینی بردارند.

کد خبر 1778415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha