اربعین، مانور مسلمانان برای بیداری ملت‌ها از جنایات اسرائیل است

حجت الاسلام جعفری با یادآوری اینکه غزه و فلسطین از مساله جهان اسلام به یک مساله جهانی تبدیل شده است، گفت: اربعین، مانور مسلمانان به ویژه شیعیان برای بیداری ملت‌ها از جنایات اسرائیل برعلیه مردم غزه است.

حجت الاسلام جواد جعفری، نماینده مردم زنجان در خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با بیان اینکه امام حسین(ع) تنها امام در میان ائمه معصومین(ع) هستند که در خصوص اربعین ایشان تاکید شده است، گفت: به فرموده امام حسن عسکری(ع) «زیارت اربعین، نشان شیعه است».

وی با بیان اینکه تاکید بر قرائت زیارت اربعین نشانه شیعیان محسوب می شود، تصریح کرد: در روایات از ائمه معصومین(ع) و بزرگان دینی به اهمیت پیاده روی در مسیر زیارت بارگاه امام حسین(ع) تاکید و بیان شده هرکس قدمی در راه زیارت سالار شهیدان بردارد، گناهی از گناهانش پاک و ثوابی به ثوابش اضافه می شود.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به فضیلت‌های زیارت اربعین خاطرنشان کرد: فلسفه اهمیت زیارت امام حسین(ع) نشان از این دارد که امام حسین(ع) چراغ هدایت بوده و همیشه مسیر حق را به ما نشان می دهد.

نماینده مردم زنجان در خبرگان رهبری اضافه کرد: حرکت در مسیر هدایت سالار شهیدان به ما نشان می دهد که کدام طرف تاریخ بایستیم و کسانی که در مسیر هدایت ایشان گام بردارند همیشه در طرف حق ایستاده اند.

وی با تاکید براینکه سعی کنید امام حسین(ع) در زندگی شما جاری باشد، گفت: امام حسین(ع) چراغ هدایت است و کسی که با ایشان آشنا باشد می تواند از پرتو نورانی ایشان بهره مند شود و مسیر درست را از مسیر نادرست تشخیص دهد.

حجت الاسلام جعفری با یادآوری اینکه اربعین امسال با شعار «کربلا، طریق الاقصی» نامگذاری شده است، گفت: محوریت اربعین امسال گفتمان مقاومت مردم غزه است.

وی به سکوت جوامع بین المللی در برابر جنایات ددمنشانه رژیم غاصب اسرائیل برعلیه مردم غزه اشاره کرد و گفت: تاریخ مشابه چنین جنایاتی را به خود ندیده است و داعیه داران امنیت در کشور مانند سازمان های دفاع از حقوق بشر سکوت اختیار کرده و حتی پیمان نامه بین المللی اروپا نیز اثرگذار نبوده است.

به گفته نماینده مردم خبرگان رهبری در مجلس، این سکوت نشان می دهد، مردم باید با حرکت های خودجوش و در اجتماعات عظیمی همچون پیاده روی اربعین انزجار خود را از اقدامات ددمنشانه اسرائیل به گوش جهانیان برسانند و شاهد هستیم شیعیان امروز با پرچم فلسطین در این تجمع حضور دارند.

حجت الاسلام جعفری با یادآوری اینکه غزه و فلسطین از مساله جهان اسلام خارج و به یک مساله جهانی تبدیل شده است، تصریح کرد: اربعین، مانور مسلمانان به ویژه شیعیان برای بیداری ملت ها از جنایات اسرائیل برعلیه مردم غزه است.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم اربعین، طریق القدسی برای اقامه نماز جماعت در بیت المقدس باشد، خاطرنشان کرد: این تجمع‌ها و اعلام انزجار از اقدام رژیم غاصب اسرائیل فرصتی برای عقب نشینی اسرائیل خواهد بود.

کد خبر 1778495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha