قرارگاه امام حسن عسکری(ع)؛ میعاد اربعینی‌ بچه‌های مسجد در طریق‌العلما

بچه مسجدی‌ها و خادمان قرارگاه امام حسن عسکری علیه‌السلام، موکب حضرت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه و اعضای کانون بقیه‌الله(عج) قم سال‌هاست افتخار خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) را دارند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری شبستان، با اینکه یک روز تا اربعین مانده است اما هنوز شاهد حرکت خیل عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام از مرزهای مختلف به سمت کربلای معلی هستیم. عاشقانی که می‌روند تا خود را برای چهلمین روز شهادت سید و سالار شهدا به کربلا برسانند و قطره‌ای باشند از دریای خروشان محبان و عزاداران اهل بیت علیهم‌السلام.

 در طول مسیر نجف به کربلا شاهد پذیرایی بی منت موکب‌های بچه مسجدی‌ها و خادمان اهل بیت به زائران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام هستیم موکب‌هایی چون موکب جوادالائمه علیه‌السلام کاشان، انصارالحسین ابرکوه و...

 زائران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام از مسیرهای مختلف طریق العلما، حله و ... برای رسیدن به کربلای معلی و تجدید بیعت با امام حسین علیه‌السلام سختی راه را بر دل و جان خریده و بدون کوچک‌ترین شکایتی طی مسیر می‌کنند.برای رسیدن به کربلا ابتدا از مسیر اصلی به راه خود ادامه می‌دهیم در طول راه بنا به دلایلی تغییر مسیر داده و از عمود ۲۵۶ به سمت طریق العلما پیش می‌رویم در طول مسیر به قرارگاه امام حسن عسکری علیه‌السلام و موکب حضرت مهدی عجل‌الله تعالی‌فرجه می‌رسیم این موکب و کانون‌فرهنگی‌هنری بقیه الله قم سال‌ها افتخار خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین را داشته و در مسیر عمود ۲۵۶ طریق الجنه به زائران حسینی خدمات ارائه می‌کنند.

خدمت‌رسانی بچه مسجدی‌های قرارگاه امام حسن عسگری(ع) به زائران حسینی

گرچه  مسیر طریق‌العلما حس‌وحال خوب ومعنوی دارد اما طی طریق برای خانواده‌ها در فصول گرم در این مسیر سخت است و زائران برای رسیدن به کربلا معلی باید راه روستایی را در کنار مسیر فرات طی کنند و به همین جهت در برخی ساعات شبانه روز حضور زائران به حداقل می‌رسد به طور معمول در ساعات ابتدایی صبح و عصر شاهد ازدحام جمعیت در مسیر طریق العلما هستیم.

 موکب حضرت مهدی عجل‌الله در این مسیر برنامه‌های متنوعی را برای خدمت به زائران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام تدارک دیده و حس و حال معنوی بالایی در این موکب موج می‌زند.
 حضور جوانان در این موکب بسیار چشمگیر است و جوانان و نوجوانان میدان‌دار خدمت رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام هستند نوجوانان موکب با تمسک به نام و یاد شهدای کربلا به ویژه حضرت قاسم علیه‌السلام بدون هیچ چشم‌داشت و منتی در خدمت زائران سیدالشهدا(ع) هستند.

قرارگاه غرفه هایی برای آسایش زائران و ارائه خدماتی شامل مخابرات و تماس با ایران، استفاده از وای فای و اینترنت، انتقال مداحی با موبایل، واقعیت مجازی، محلی برای نمازخانه و حسینیه، غرفه کودکان، محلی برای اسکان خواهران و برادران، خیمه اشک و... تدارک دیده است، عده‌ای از زائران برای استراحت و برخی برای عزاداری سیدالشهدا در خیمه اشک گرد هم می‌آیند و به صورت زنده و یا روضه خوانی عزاداری می‌کنند. 

   
در این موکب بچه مسجدی‌ها برای تک تک اقدامات خود برنامه دارند بچه‌های کانون فرهنگی‌هنری بقیه‌الله قم و موکب حضرت مهدی عجل‌الله‌تعای‌فرجه از ابزار هنر استفاده کرده و با طراحی زیبا،تابلویی با مفاهیم عاشورایی که جنبه بصیرتی دارد نیز آماده کرده‌اند.

موکب حضرت مهدی عجل‌الله از مواکب فعال دارای برنامه است گرچه قالب اقدامات توسط جوانان و نوجوانان انجام می‌شود اما حضور پیشکسوتان همیشه مایه دلگرمی است.

.

کد خبر 1778561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha