حماس: هتک حرمت قرآن توسط سربازان صهیونیستی، «رفتاری فاشیستی» است

جنبش حماس در بیانیه‌ای، اقدام سربازان صهیونیستی در حمله به مسجد بنی صالح و هتک حرمت قرآن کریم را رفتاری فاشیستی خواند و این اقدام را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، تلویزیون الجزیره  فیلمی از سربازان و پهپادهای اسرائیلی که اقدام به هتک حرمت قرآن و تخریب مساجد در غزه کرده‌اند، منتشر کرد و به دنبال انتشار این فیلم، جنبش حماس اعلام کرد: اقدام سربازان اسرائیلی در حال سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم و هتک حرمت و تخریب مساجد در نوار غزه «رفتار فاشیستی آغشته به نفرت و جنایت» است.

جنبش حماس در بیانیه‌ای که در پایگاه تلگرامی منتشر شد، اعلام کرد: ما سوزاندن نسخه‌های قرآن کریم توسط نظامیان صهیونیست در جریان یورش و هتک حرمت به مسجد «بنی صالح» در شمال نوار غزه را به شدت محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: سوزاندن نسخه‌های قرآن، هتک حرمت، هدف قرار دادن و تخریب مساجد ماهیت این رژیم افراطی، سربازان آکنده از نفرت و جنایت و رفتار فاشیستی آنها نسبت به هر چیزی که به هویت و مقدسات ملت مربوط می شود را نشان می‌دهد.

حماس افزود: اقدام سربازان رژیم صهیونیستی در مستندسازی جنایت فجیع خود و انتشار آن در شبکه های اجتماعی به وضوح نشان دهنده یک سیاست جنایتکارانه سیستماتیک توسط دولت اشغالگر نازی و ادامه جنگ وحشیانه نابودی مردم ما در نوار غزه و تمام جنبه های زندگی در آن است.

حماس در ادامه از ملت و دولت‌های عربی و اسلامی خواست تا با ابراز خشم و محکومیت رفتار صهیونیست‌ها، برای دفاع از مقدسات اسلامی و مسیحی در فلسطین و توقف نسل‌کشی علیه مردم ما اقدام کنند.

شبکه الجزیره، تصاویری را منتشر کرد که نشان می دهد سربازان اسرائیلی به مسجد بنی صالح در شمال غزه یورش برده و تمام قرآن های داخل غزه را سوزانده اند.

الجزیره می‌گوید صحنه‌هایی که به دست آورده «در دوربین‌های سربازان اسرائیلی و راهپیمایی‌ها ضبط شده است»، بدون اینکه جزئیات بیشتری در مورد نحوه به دست آوردن آن‌ها ارائه شود.

به گفته دفتر رسانه های دولتی در غزه، اسرائیل در جریان جنگ غزه ۶۱۰ مسجد را به طور کامل و ۲۱۴ مسجد را به طور جزئی تخریب کرده است.

کد خبر 1778594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha