هتک حرمت قرآن کریم توسط سربازان اسرائیلی، جنگ با اسلام است

شورای روابط آمریکایی-اسلامی تاکید کرد که اقدام سربازان اسرائیلی در سوزاندن و پاره کردن نسخه‌هایی از قرآن کریم را جنگ با اسلام دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی، شورای روابط آمریکایی-اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد: هتک حرمت به متن آشکار اسلام بار دیگر نشان می‌دهد که نسل کشی اسرائیل در غزه، اسلام و همچنین مردم فلسطین را هدف قرار داده است.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی، به عنوان بزرگ‌ترین سازمان حقوق بشر و مدافع مسلمانان در ایالات متحده آمریکا، اعلام کرد: دولت بایدن باید با دیدن کلیپ ویدیویی سوزاندن نسخه‌های قرآن و تخریب مسجد توسط سربازان اسرائیلی در غزه، این اقدام را به شدت محکوم کند و به انتقال تسلیحات به دولت اسرائیل برای پایان دادن به نسل کشی جمعی پایان دهد.

ویدیویی که الجزیره پخش کرد سربازان اسرائیلی را در حال سوزاندن و پاره کردن نسخه های قرآن در مسجد «بنی صالح» در شمال غزه نشان می دهد و در ویدئوی دیگر، نیروهای اسرائیلی گزارش می‌دهند که در حال تخریب مسجد جامع در خان یونس هستند که تاریخ این اقدام آنان مشخص نیست.

نهاد عوض، مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی- اسلامی در بیانیه‌ای گفت: نیروهای دولت راست افراطی اسرائیل با فیلم‌برداری از خود در حال سوزاندن قرآن و تخریب مساجد، نشان می‌دهند که جنگ آنها علیه مردم فلسطین در غزه است و همچنین جنگ با اسلام است.

وی گفت: دولت بایدن باید این هتک حرمت مذهبی را محکوم کند و انتقال تسلیحات به دولت اسرائیل را به حالت تعلیق درآورد تا آن را مجبور به پایان قتل عام و گرسنگی در غزه کند.

وی خاطرنشان کرد: در ماه ژوئن، شورای روابط آمریکایی-اسلامی از دولت بایدن خواست تا گزارش‌هایی مبنی بر اینکه یک سرباز آمریکایی شرکت کننده در نسل کشی غزه، عکسی از خود و یک مسجد ویران شده را منتشر کرده است که با توهین هایی که پیامبر اسلام (ص) را هدف قرار داده است، بررسی کند.

در ماه می و مارس سال جاری، این شورا اعلام کرد که ویدئویی از سربازان اسرائیلی در حال سوزاندن و پاره کردن قرآن در غزه منتشر کرد.

در دسامبر سال گذشته، شورای روابط آمریکایی-اسلامی جشن دولت اسرائیل از تصرف و هتک حرمت یک مسجد در کرانه باختری توسط نیروهای اسرائیلی را محکوم کرد و آن را «حمله به اسلام» خواند.

هفته گذشته، شورای روابط آمریکایی-اسلامی، شکنجه‌های سیستماتیک دولت اسرائیل علیه کودکان فلسطینی در غزه را که در گزارش جدید سازمان حقوق بشر مستند شده است، محکوم کرد و از دولت بایدن خواست سکوت طولانی خود را در قبال این جنایات جنگی بشکند.

این سازمان همچنین گفت: ناکامی دولت بایدن در پاسخگویی به دولت اسرائیل برای هر یک از جنایات جنگی خود باعث می شود تا پاکسازی قومی بیشتر فلسطینیان در کرانه باختری توسط دولت اسرائیل و شهرک نشینان مورد حمایت ارتش ادامه یابد.

کد خبر 1778882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha