مذاکرات قاهره به بن بست رسید

مذاکرات قاهره بین حماس و اسرائیل باردیگر به شکست خورد و هیچ پیشرفتی در این مذاکرات به دست نیامد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، مذاکرات قاهره بین جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) و اسرائیل بار دیگر به دلیل خودداری از عقب نشینی از محور فیلادلفیا به بن بست رسید.

هیئت های رسمی دیروز پس از یک دور مذاکره که محور و مفصل توصیف می شود، قاهره را ترک کردند. اما هیچ پیشرفتی حاصل نشد. پایگاه عبری زبان «والا» به نقل از مقام اسرائیلی بر ادامه وجود اختلاف بین دو طرف تاکید کرد.

در همین حال، رادیو و تلویزیون اسرائیل به نقل از مقامات این رژیم اعلام کرد: احتمال کمی وجود دارد که مذاکرات قاهره منجر به پیشرفت در مذاکرات توافق تبادل اسرا شود.

رادیو و تلویزیون اسرائیل گزارش داد: مأموریت اعطا شده به هیئت مذاکره‌کننده اجازه دستیابی به توافق در مورد محور فیلادلفیا را نمی‌دهد. یک هیئت فنی اسرائیلی همچنان در قاهره برای ادامه مذاکرات و کاهش شکاف‌های درباره توافق تبادل حضور دارد.

 سی ان ان همچنین به نقل از یک مقام آمریکایی تاکید کرد: مذاکرات در روزهای آینده ادامه خواهد داشت و تیم های مذاکره کننده برای حل و فصل مسائل باقی مانده در قاهره خواهند ماند.

 یکی از مقامات حماس به خبرگزاری آناتولی فاش کرد: میانجی‌گران در مصر و قطر به هیئت حماس در قاهره از پیشنهاد آتش‌بس جدید اطلاع دادند که نشان می‌دهد پیشنهادی که به آنها ارائه شده شامل آتش‌بس دائمی و خروج کامل اسرائیل از نوار غزه نمی‌شود.

این مسئول حماس گفت: این پیشنهاد جدید که خواست‌های اسرائیلی را دربرمی گیرد، به اسرائیل اجازه کنترل مرزهای مصر و نوار غزه را که به طول ۱۴ کیلومتر است، می دهد. این پیشنهاد بر ادامه حضور نظامی اسرائیل در غزه تاکید دارد.

حماس قبل از آغاز مذاکرات قاهره تاکید کرد که متعهد به پیشنهاد آتش بس که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در دوم ژوئن اعلام کرد و شورای امنیت با آن موافقت کرد، است.

کد خبر 1778753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha