ما به آنچه در ۲ ژوئیه بر آن توافق کردیم، متعهد هستیم

جنبش حماس پیش از عزیمت هیئت خود به قاهره امروز شنبه (سوم شهریور ماه) بر تعهد خود به آنچه در دوم ژوئیه بر اساس اعلام جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و قطعنامه شورای امنیت پذیرفته است، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیا الیوم، عزت الرشق، یکی از رهبران حماس گفت: هیئت مذاکره کننده از جنبش حماس به ریاست خلیل الحیه عصر امروز به دعوت مصر و قطر وارد قاهره می‌شود تا به نتایج مذاکراتی که در قاهره در جریان است، گوش دهد.

الرشق گفت: حماس بر تعهد خود به آنچه در دوم ژوئیه بر اساس اعلام جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و قطعنامه شورای امنیت پذیرفته است، تاکید دارد و خواستار فشار بر اشغالگران و ملزم کردن این رژیم به اجرای توافق و توقف مانع تراشی برای دستیابی به آن است.

حماس در دوم ژوئیه پاسخ خود را در خصوص پیشنهاد آتش بس و مبادله اسرا به میانجی‌ها ارائه کرد و بر پایبندی خود به ضرورت دستیابی به آتش بس دائمی و خروج نیروهای اسرائیلی از کل نوار غزه تاکید کرده بود.

حماس از میانجی‌گرها خواسته بود بر اساس بیانیه بایدن و قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت، طرحی را برای اجرای آنچه در دوم ژوئیه پذیرفته است، ارائه دهند و اسرائیل را به‌جای ورود به مذاکرات جدید به انجام آن ملزم کنند.

قرار است فردا یکشنبه نشستی با حضور رئیس سازمان اطلاعات مصر، نخست وزیر قطر، رئیس اطلاعات آمریکا و رئیس موساد در پایتخت مصر برای دستیابی به توافق برگزار شود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دو تماس با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و تمیم بن حمد امیر قطر داشت و با آنها در مورد آخرین تحولات مذاکرات آتش بس در قاهره و تلاش‌های انجام شده برای رفع موانع باقی مانده گفتگو کرد.

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد: مذاکرات آتش بس در قاهره سازنده بوده و تا آخر هفته ادامه خواهد داشت، زیرا واشنگتن و میانجی‌ها به فشار بر اسرائیل و حماس برای دستیابی به توافق ادامه خواهند داد.

کد خبر 1778534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha