مذاکرات قاهره درباره آتش بس غزه

درحالی سخنگوی کاخ سفید امروز از پیشرفت مذاکرات در قاهره برای آتش بس در غزه خبر داد که رژیم صهیونیستی اعلام کرد که : دور مذاکرات در قاهره مصر، هیچ پیشرفتی نداشت و موضوع محور فیلادلفیا همچنان یکی از گره‌های مذاکرات است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز(جمعه دوم شهریور) به خبرنگاران گفت: اعضای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) باید در مذاکراتی که از روز گذشته مذاکره کنندگان از اسرائیل، ایالات متحده، مصر و قطر حضور دارند، شرکت کند.

کربی ادامه داد: مذاکرات در قاهره با هدف دستیابی به آتش بس در غزه سازنده است. پیشرفت‌هایی به دست آمده است وباید همه طرف‌ها برای اجرای توافق پیشنهادی همکاری کنند.

وی افزود: ما درقاهره هستیم و آنها در قاهره هستند. ما به مشارکت حماس نیاز داریم، باید بررسی جنبه‌های اساسی این جزئیات را آغاز کنیم. این همان چیزی است که در روزهای آینده روی آن تمرکز خواهیم کرد.

این درحالی است که رادیو و تلویزیون اسرائیل گزارش داد: دور مذاکرات در قاهره مصر، هیچ پیشرفتی نداشت و موضوع محور فیلادلفیا همچنان یکی از گره‌های مذاکرات است.

یک هیئت امنیتی برای شرکت در مذاکرات آتش بس غزه وارد قاهره شد. با این حال، انتظار می رود که مذاکرات شنبه یا یکشنبه از سرگرفته شود. درحالی شانس موفقیت مذاکره کنندگان اسرائیلی در نتیجه اصرار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر صهیونیستی بر ادامه حملات به غزه و کنترل نظامی دو محور فیلادلفیا بر مرز با مصر و نتساریم بین شمال و جنوب غزه کاهش یافته است.

رادیو و تلویزیون این رژیم بدون ارایه جزئیات مذاکره قاهره، گزارش داد: دیدارهایی که شب گذشته بین دو هیئت مصری و اسرائیلی انجام شد، نتیجه ای نداشت.

«دیوید بارنیا» رئیس موساد، «رونن بار» رئیس شین بت عصر دیروز برای گفتگو با مقامات مصر عازم قاهره شدند. این مذاکرات بر محور فیلادلفیا در سمت فلسطینی گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه متمرکز بود.

انتظار می‌رود روز یکشنبه نشستی با حضور بیل برنز، رئیس سازمان سیا، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر قطر و مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی در قاهره برگزار شود.

کد خبر 1778403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha