پیشنهاد جدید واشنگتن به اسرائیل و حماس/ اولین واکنش حماس به بیانیه

بیانیه مشترک قطر، مصر وآمریکا تاکید دارد که ایالات متحده آمریکا با حمایت قطر و مصر، پیشنهادی را به دو طرف برای کاهش تنش ها و کم کردن شکاف بین آنها ارایه کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، قطر، مصر و آمریکا با انتشار بیانیه مشترک اعلام کرد: در طول ۴۸ ساعت گذشته در دوحه، مسئولان ارشد این کشورها گفتگوهای فشرده‌ای درباره مسئله غزه انجام دادند.

در این بیانیه آمده است: مداکرات جدی و سازنده بود و در فضای مثبت برگزار شد.

این بیانیه مشترک تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا با حمایت قطر و مصر، پیشنهادی را به دو طرف برای کاهش تنش ها و کم کردن شکاف بین آنها ارایه کرد.

براساس این بیانیه، پیشنهاد آمریکا با اصولی که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در ۳۱ می ۲۰۲۴ و قطعنامه شمار ۲۷۳۵ شورای امنیت تعیین کرد، مطابقت دارد.

در این بیانیه آمده است: این پیشنهاد مبتنی بر نکات توافقی است که در طول هفته گذشته محقق شد و شکاف‌های باقی مانده را پر می کند تا امکان اجرای سریع توافق فراهم شود.

بیانیه مشترک تاکید دارد که تیم های فنی در طول روزهای آیند کار روی جزئیات اجرایی را ادامه خواهند داد.

در این بیانیه آمده است: مسئولان ارشد دولت‌های ما بار دیگر در قاهره قبل از پایان هفته آینده دیدار خواهند کرد. میانجی گران کار خود را در روزهای آینده درباره جزئیات اجرای پیشنهاد آتش بس در غزه ادامه می دهند

این بیانیه تاکید دارد که راه رای تحقق آتش بس و نجات جان انسان و کمک رسانی به مردم غزه و کاهش تنش‌های منطقه ای هموار شده است.

در اولین واکنش به این بیانیه، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) اعلام کرد: آنچه درباره نتایج نشست‌ها دوحه اعلام کردیم متضمن تعهد به توافق صورت گرفته در دوم ژوئیه نیست.

کد خبر 1777329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha